Záver sezóny je za nami a jej ukončenie na trati v Baku bolo zlatým klincom.
Trať v Baku som celkom fajn poznal z oficiálnej hry F1 preto som si myslel, že si na trať rýchlo zvyknem, budem hneď rýchly. Hneď po prvom tréningu som zistil, že som to "troška" podcenil. Nepodarilo sa mi poskladať nastavenie, ktoré by bolo rýchle a zároveň mi vyhovovalo na toľko aby som mal z auta dobrý pocit. Dokonca som v piatok uvažoval, že sa z preteku odhlásim, pretože na tréning som už nemal moc času a stále sa mi nedarilo na toľko aby som bol konkurencieschopný. Až v poslednom tréningu v Nedeľu poobede ma na servery nakopol, inšpiroval Jaro S. Ďakujem Jaro.
Po jeho pomoci a preštudovaní jeho rýchleho kola som prekopal setup a upravil prejazdy, brzdné body. Prišlo podstatné zlepšenie čo ma nesmierne nabudilo a začal som si veriť. Na doladenie stratégie už nezostal čas a tak som znova išiel na slepo ako už mnoho krát v B.
Do Q som išiel s tým, že budem kalkulovať. Počkám ako zajazdí väčšina a potom sa rozhodnem čo ďalej. Štartu som sa dosť bál a preto som chcel byť v predu ale skôr vonku na vonkajšej stope, teda 1-3-5 mieste aby bola šanca, že ma niekto trafí menšia. Štartu z PP som sa dosť obával predsa len brzdenie do prvej zákruty mi v posledných pretekoch moc nešlo. Po pozretí si časov chalanov som sa rozhodol, že by bolo ideálne 3 miesto. Rozostupy medzi chalanmi boli celkom "veľké" a podľa časov som presne vedel čo potrebujem zajazdiť. Prvé rýchlo kolo som sa moc nekoncentroval hneď v T2 som ho pokazil, takže som ho vypustil a tak mi ostal len jediný pokus. Ten som zajazdil s prehladom aj rezervou a uchmatol si vysnívané 3 miesto. Keby som šiel na krv a PP na prvý rýchli čas Martina S 1:44.00. by som si ešte trúfol ale na 1:33.5... by som s daným nastavením aj tak asi nemal. Takže Martin S určite zaslúžená PP a veľmi pekný čas.
Pretek.
Do preteku som sa rozhodol obuť soft pneu počkať koľko vydržia, ako sa vyvinie situácia na trati, no a podľa toho potom upravovať stratégiu. Bola to asi najrozumnejšia cesta a bola na koniec správna. Štart sa mi podaril ideálne, prežil som prvú zákrutu a dostal som sa pred Frantu. Potom som sa dotiahol aj za Martina ale veľmi rýchlo som zistil, že ísť tesne za ním nie je to pravé orechové. Mali sme iné brzdné body možno išiel Martin aj opatrnejšie čo mi robilo dosť problém. Neraz to bolo v prvom kole dosť tesné a mohli sme kolidovať preto som si ho nechal troška odísť aby som neničil zbytočne pneu, neriskoval kolíziu a dostal pekne v klude do tempa seba aj auto. Martin mi ušiel zatiaľ na cca 5 s. Franta ma nedobiehal a ja som mohol začať nato tlačiť. Postupne som sa ku koncu stintu približoval k Martinovi a zas sme boli tesne za sebou. Je ťažké ovládnuť jazdecké inštinkty, nesnažiť sa byť k autu súpera čo najbližšie a nechcieť ho predbehnúť. Cítil som, že auto aj pneu sú v pohode, že nato mám aby som sa pred Martina dostal. V tom však prišla naša kolízia a môj sen sa rozplynul. Zbehlo sa to strašne rýchlo zrazu som bol aj napriek brzdeniu v Martinovi a ten letel do bariéry. Bola to moja chyba nemal som sa na neho tak tlačiť. Počkal som na Martina a pokračovali sme ďalej. Martin išiel do boxov a medzitým sa na mňa kvôli kolízii dotiahol Králik a predbehol ma. Po kolízii s Martinom to využil dokonale pretože som bol z kontaktu s Martinom mierne otrasený, znechutený, že som Martinovi asi pokazil a nechcel som znova kolidovať preto som sa moc nebránil.
Potiahol som ešte tuším nejaké dve kolá a išiel do boxov.
V tej chvíli som už vedel, že dám stratégiu SSM. Po výjazde som bol tuším na treťom alebo štvrtom mieste za Frantom a nejakým Williamsom. Keď som sa k nim briblížil nejak nešťastne tam medzi sebou kolidovali no našťastie, tak šťastne že som sa im vyhol. Potom som sa znova ocitol na prvom mieste. Postupne som si budoval náskok, staral sa pneu, motor, palivo proste všetko išlo krásne hladko a ja som si bez nejaké veľkého tlačenia na pílu išiel svoj pretek. Pri tomto ideálnom stave som však nejak zabudol na brzdy. Ukazovateľ stavu brzd nepoužívam, takže bez varovanie som odpálil nevedomky predné brzdy a to bol koniec preteku. Škoda mohol to byť pekný záver sezóny čo sa týka umiestnenia no stále je sa čo učiť a človek sa učí najlepšie na vlastných chybách.
Poďakovanie za sezónu.
Ďakujem Vám chalani v B za pekné preteky v tejto sezóne fakt som si ich užil. Sezóna bola pre mňa hodne kolísavá aj z malou vynútenou pauzou, ktorá ma však nakopla k lepším výkonom a lepšiemu prístupu. Ďakujem vedeniu za vytvorenie vynikajúcich podmienok tu v lige za ústretovosť, porozumenie a možnosť jazdiť aj v skupine B. Ďakujem komisárom, ktorí to nemajú vôbec ľahké a ja som im tiež v posledných pretekoch pridal vrásku na čelo, prácu na viac ale nie v zlom chalani.
. Ďakujem bezkonkurečnému a nezameniteľnému Marekovi Slezarovi, za jeho skvelú prácu na záznamoch, ktorá nám do ligy prináša neskutočnú závodnú atmosféru. Proste prácu, ktorú slovami neviem ani adekvátne vychváliť.
V neposlednom rade ďakujem kolegom z Renaultu pod vedením Tomáša V, ktorých som neplánovane opustil, ste super chalani. Na koniec ďakujem tým najpovolanejší vedúcemu ligy Martinovi S a všetkým tým, ktorí sa podieľajú na chode ligy, modu(nezameniteľný Peter Palásek) chalani viete, ktorí to ste. Robíte super prácu a dúfam, že ešte dlho aj budete, potiahneme to tu spolu ešte dlho. Ciao v novej sezóne.