Výnimočne napíšem tlačovku ja sám za seba, pretože som si všimol, že najväčší súperi majú rank už Technický vedouci, zatiaľ čo ja som ešte oproti ním nízko
Natrénoval som na svoje pomery naozaj dosť, dokonca som si spravil aj jednu závodnú simuláciu, čo sa mi stalo naposledy asi ešte niekedy na začiatku minulej sezóny. Cítil som sa byť pripravený na preteky, aj keď som nevedel, ako rýchly bude Jiři a tiež aj Jaro.
V kvalifikácii som zajazdil slušné kolo, nebolo moje najlepšie, ale veľmi som nečakal, že sa dostanem pod 1:42. Jirka zajazdil skvelé kolo, takže druhé miesto bolo maximum.
Preteky sa začali vyvíjať dobre, na štarte sa mi trochu prešmykli kolesá, ale dokázal som sa udržať pred Jirkom. Prvé kolá som si dokázal vybudovať malý náskok asi 1,5 sekundy, ktorý som sa snažil si udržiavať. Potom mi však začali pomaly odchádzať pneumatiky a Jirka sa na mňa dotiahol. Dve kolá som dokázal jeho útoky odraziť, ale tretí pokus mu už vyšiel. Potom som však spravil niečo, čo ma mrzelo asi celé preteky. Snažil som sa veľmi zbrklo oplatiť Jirkovi predbiehací manéver, no neodhadol som stav svojich pneumatík a minul brzdný bod. Vyletel som do výbehovej zóny a aj keď som nestratil veľa (asi 6 sekúnd), poznačilo ma to na celé preteky. Už som vedel, že preteky nemám šancu vyhrať. Ešte v tom istom kole som chyboval aj pri vjazde do boxov a dostal som prejazd boxami za rýchlosť v pitlane. Potom bol už môj výkon taký aký bol, síce som nerobil veľké chyby, ale párkrát som si obúchal auto o múr, takže som stratil aj top speed. Snažil som sa ešte zabojovať aspoň o pódium, ale nevyšlo mi to, čo ma dosť mrzí, pretože aj keď by som nedokázal poraziť Jirku, tak ukončiť preteky na pódiu by bola dobrá bodka sa touto sezónou. Pár kôl pred koncom som ešte skúsil jeden pit a ukradnúť si aspoň najrýchlejšie kolo, čo sa mi v poslednom možnom kole aj podarilo. Gratulujem Jirkovi k víťazstvu, dnes išiel výborne a nebolo cesty ako ho poraziť. Veľmi dobre išiel aj Maťo Bruňanský, ale jeho druhé miesto nie je prekvapenie, pretože už v tréningu vyzeral veľmi dobre. Jarovi preteky nevyšli, no aj tak skončil predomnou, čo svedčí o tom, ako neuveriteľne rýchly je.
Ak by som mal zhodnotiť celú sezónu, tak to bola sezóna ako na horskej dráhe. Raz som bol hore, raz dole. Sezóna začala nešťastnými pretekmi v Belgicku, kde som mal výbornú rýchlosť, ale po kolízii v prvom kole som sa musel prebíjať dopredu. Do cieľa som prišiel na štvrtom mieste, s čím som bol po tom všetkom spokojný. Potom nasledovali preteky v Monze a Singapure, kde som na najlepších nemal, i keď minimálne v Singapure to vyzeralo zo začiatku celkom dobre. Ďalej prišla na rad Malajzia, ktorá dopadla fenomenálne pre celý tím Williams so ziskom double najprv v B sérii a potom aj v A sérii. Víťazstvo mi len tesne ušlo, aj keď treba podotknúť, že kolega musel v posledných kolách spomaliť pre technické problémy na jeho aute. Po skvelej Malajzii však prišiel pád v Austine, kedy som v T1 kolidoval s Jirkom a v pretekoch som sa dvakrát roztočil, čo bol výkon hodný amatéra. Neštastné preteky som prežil aj v Mexiku, kedy som sa vyoutoval z bojov o víťazstvo hlúpymi strategickými rozhodnutiami. Zlá séria pokračovala aj v Brazílii, kedy som najprv počas SC kolidoval s Jarom a následne som v snahe dohnať stratu havaroval. Na túto sériu som dokázal odpovedať najlepšie ako som mohol a to víťazstvom v Abu Dhabi, kde sme opäť s kolegom zaknihovali double. V Japonsku som chcel výkon z Abu Dhabi zopakovať, ale opäť som si neodpustil zopár jazdeckých chýb, ktoré ma možno stáli lepšie umiestnenie. Následne prišiel závod v Maďarsku, ktorý som si naozaj užil a mojim asi najlepším výkonom v sezóne som vybojoval druhé víťazstvo, ktoré ma ešte vrátilo späť do boja o druhé miesto v celkovom poradí sezóny. No a nakoniec prišlo Baku, ktoré mi úplne nevyšlo podľa predstáv.
So sezónou som ale spokojný. Asi objektívne musím uznať, že Jaro aj s Jirkom boli odomňa lepší a hlavne konzistentnejší. Mne sa darilo len v párnych pretekoch, zatiaľ čo im v každých (až na pár výnimiek)
. Tretie miesto je teda zaslúžené a môžeme si všetci na chvíľu vydýchnuť.
Na záver by som vyjadril prianie, aby tak ako naposledy v tejto sezóne zhasli motory, tak aby sa uhasili aj všetky konflikty, ktoré v sezóne boli. Na trati sme všetci súperi, ale najdôležitejšie je, aby sa to neprenášalo aj mimo nej. Zdravá rivalita musí byť, ale netreba tomu podľahnúť.