Seřadit:      1 2  » printview
Autor: Zpráva:
Martin Slezar
Martin Slezar Člen klanu
Administrátor
1019 Příspěvky
registrován: 24.11.2014
3 -11
24.04.2017 - 09:09 odpovědět 
Nechci reagovat na protest Tomáše v části Protesty, protože to je záležitost maršála a myslím, že oficiálně se není třeba bránit. Pokud budu brát v úvahu konkrétní protest, že Tomáš přišel o vítězství, protože jsem jel mezi traťovou a obrubníkovou čarou, myslím, že tady příčina není. Nikdy bych Tomáše nedojel kdyby neudělal velkou chybu v poslední zatáčce a ztratil rozhodující náskok a výlety mimo trať, za hranici obrubníkové čáry sice byly, ale určitě ne úmyslné, ale díky specifikaci tratě Soči a ty jsou hlavně tyto :

1) zvýšená klouzavost, jak bylo jasně vidět už v trénincích, kde většina pilotů měla neplánované výlety za hranici vnější čáry, a to více jak na jiných tratích. V závodě tyto výlety byly taky hodně časté a to nejen z důvodu těžšího auta, ale i nervozity a soubojů. Proto také bylo řečeno, že takové "neúmyslné" výlety se budou hodnotit se značnou shovívavostí.

2) trať je specifická hlavně tím, že má v podstatě okolo celé tratě dvě bílé čáry. Jedna bílá čára tratě a druhá bílá čára "obrubníková". Nedá se tedy říci, že by tato čára končila červenobílím obrubníkem, ale pokračuje dále rovně a obrubníková část je vybarvena modře. Muselo by být řečeno, že obrubníková čára platí pouze pokud bude sousedit s červenobílím šrafováním a toto omezení řečeno nebylo. Tato čára není pouze v místech kde by to bylo nebezpečné, tedy není dostatek místa okolo. Tam kde místo je a je to bezpečné, je v podstatě tato trať o tuto zónu rozšířená.


Určitě měl Tomáš namysli tento moment, ale k tomu můžu říct jen tolik, že pravidlům tato stopa neodporuje a navíc si myslím, že kdybych jel s autem o půl metru v pravo, nic bych neztratil, tedy výhoda jet tuto stopu asi není, jen jsem neměl důvod jet až za traťovou čárou a stačilo se držet uvnitř obrubníkové čáry.

Tomáš Pošefko Člen klanu
Technický vedoucí
197 Příspěvky
registrován: 18.10.2016
8 -1
24.04.2017 - 10:24 odpovědět 
Podľa mňa táto stopa má výhodu...keď ideš pol metra za obrubníkom tak máš výhodu v tom že máš širší nájazd do zákruty... a to ťa vlastne zrýchľuje...teda šetríš tam nejaké stotiny.

Martin Slezar
Martin Slezar Člen klanu
Administrátor
1019 Příspěvky
registrován: 24.11.2014
3 -8
24.04.2017 - 10:29 odpovědět 
čti více Tomáš Pošefko napsáno:

Tomáši to by výhoda byla, ale nájezd do zatáčky je už červenobílý, modrá spojovací plocha je na rovném úseku a proto nemá na nájezd vliv.

Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
630 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
4 -5
24.04.2017 - 10:31 odpovědět 
čti více Tomáš Pošefko napsáno:


Tomáš, pozri sa, ako až môžeš ísť podľa pravidiel na webe: http://ceskaf1liga.cz/stahuj/Pravidla_CF1L.pdf
stačí sa teda dotýkať aspoň trochu obrubníka

podľa mňa, keby tam bol obrubník, tak prejazd na obrázku je OK

Tomáš Pošefko Člen klanu
Technický vedoucí
197 Příspěvky
registrován: 18.10.2016
4 -1
24.04.2017 - 10:36 odpovědět 
To je to isté ako keď Patrik vybehoval v Rakúsku mimo trať a dostal poriadny trest...v tomto prípade bolo tých vybehnutí minimálne toľko, koľko mal Patrik a možno ešte viac....síce neboli až také "široké" ale aj tak zrýchľovali...

Tomáš Pošefko Člen klanu
Technický vedoucí
197 Příspěvky
registrován: 18.10.2016
5 -1
24.04.2017 - 10:40 odpovědět 
A pokiaľ viem tak pred pretekom bolo povedané že na výjazde sa môže ísť dvomi kolesami mimo trať (za obrubník).

Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
630 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
3 -2
24.04.2017 - 10:50 odpovědět 
čti více Tomáš Pošefko napsáno:


to už posúdia komisári, neboj sa wink
PS: keby bolo treba pomôcť, dajte vedieť

Maroš Hrušovský Člen klanu
Pilot F1
136 Příspěvky
registrován: 30.08.2016
6 0
24.04.2017 - 12:46 odpovědět 
Chcem len pripomenúť jednu vec. Keď Patrik niekoľko krát prekročil v Rakúsku tak hneď bol argument že keď prekročil toľko krát tak to musela byť jeho natrénovaná stopa a musel to robiť naschvál.

Martin k tej jazde po modrom nemáš pravdu. Ok dajme tomu že na obrubníku pred zákrutou by si mohol brzdiť tak ako si brzdieval čiže skoro celý mimo trať len dvomi kolesami v nej. Lenže je veľký rozdiel či tam ideš z toho modrého behúňa priamo rovno bez zatáčania a či tam musíš v momente ako začína obrubník a zároveň aj brzdný bod, vijsť von. Čiže nedá sa súhlasiť s tým že jazda na modrom nemala aj tak žiadny efekt.

Andrej Marečák Člen klanu
Technický vedoucí
230 Příspěvky
registrován: 06.02.2015
5 0
24.04.2017 - 14:29 odpovědět 
Ono, keby to nebolo výhodné, tak by si to nevyužíval. Myslím, že na žiadnom okruhu ešte trať nebola namaľovaná na modro. A ani obrubník. No a že to na okruhu kĺže, tak súhlasím, je to ťažká trať a tým ako sú tie obrubníky ploché, tak nie je problém výjsť mimo trate, ale ako už spomenuli ľudia predomnou, ide hlavne o tú modrú plochu na rovinkách, V tomto musím súhlasiť s Marošom, že je rozdiel keď si musíš v brzdnom bode trochu nadísť na obrubník, a keď ideš rovno a len zabrzdíš v priamom smere. S tým, že si išiel po obrubníkoch len dvomi kolesami nie je najmenší problém, pretože viem, že to bolo pred pretekmi povolené.



Petr Kolář Člen klanu
Administrátor
467 Příspěvky
registrován: 01.11.2006
5 0
24.04.2017 - 17:15 odpovědět 
čti více Slezar Martin napsáno:

Můj osobní názor jako pilota je, že jízdou pravými koly na modrém pásu jsem už mimo trať a neberu to, jako správný průjezd. Trať ohraničují ty první bílé čáry a pokud je červeno-bílý obrubník, tak i ten v našem výkladu pravidel bereme jak součást tratě. Ale tady není. Otázka kolik se tím získá nebo ztratí je druhá věc.

Petr
Seřadit:      1 2  » printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 24.11. 20:00 VC Belgie, 33 kol
.: 1.12. 20:00 Sprint Abu Dhabi 14 kol, 21 kol
.: 8.12. 20:00 VC Abu Dhabi, 42 kol
.: 15.12. 20:00 Sprint Malajsie 13 kol, 19 kol
.: 22.12. 20:00 VC Malajsie, 38 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz