Mercedes AMG Petronas
Roman Slatina:
Q: Do kvalifikácie som nastúpil tesne pred začiatkom, bol som nervózny a nemal som natrénované čerstvo kola. Q1 dopadla podla predstav, kvalifikoval som sa do Q2 čo mi aj tím potvrdil, že mi stačí v podstate kolo čo som spravil tak som sa začal sústrediť na Q2. v Q2 som vyšiel neskor na trať na pokyn tímu čo mi umožnilo čistú trať a rýchle kolo..mal som malo pokusov no hneď som spravil docela rýchle kolo. Pri nájazde do posledného pokusu som vedel, že Slezar, Pošefko a Mihalovič sú rýchlejší odo mňa a tak som do toho pokusu dal úplne všetko. Každý sektor bol môj TOP a ja som sa na par sekúnd zaradil na 1. pozíciu čo som vôbec nečakal. Potom udrela Force Slovakia. S Q som bol nadmieru spokojný, len ma mrzelo 0,044 s rozdiel
R: Štart som nemal natrénovaný a nakoľko sme štartovali po dohode tímu na Hardoch, vedeli sme, že to bude náročné pri štarte. Štart bol v kľude, držal som pozciu no v druhej zákrute ma už predbehol monopost, myslím že Stanek a potom som sa snažil bojovať s Králikom na McLarene, ktorý tiež mal slušnú rýchlost.
Pretek prebiehal v kľude, prve kola boli stresujuce, tlačil som čo sa dalo...mal som pokyn sa držat chlapcov vpredu. Nakoľko som sa doťahoval na Králika , skúsil som to na rovinke v 5 kole a dostal som sa pred neho, no on ma v 1 zákrute jemne ťukol zozadu a dostal som šmyk. Možno myslel, že sa tam pichne, no nevyšlo mu to a ja som zasa musel zahájiť stíhaciu jazdu. V 8 kole som sa zasa dotiahol a nakoľko som mal slušnú rýchlost v 3 zákrute - na moje prekvapenie Králik začal v 4 zákrute veľmi skoro na brzdy, čo nerobil v minulých kolách a došlo ku stretu. Fakt som sa veľmi začudoval a keby nám ide TS tímové, tak by poculi v tíme to nadávanie, že čo to do pekla spravil? Na jeho škodu prišiel po kolízii s Force Slovakiou o krídlo a ja o pozície a koncentráciu. Skúšal som to dotiahnúť naspäť. Nakoľko som nechcel prerušit stratégiu, s poškodením som pokračoval...bolo to cítiť hlavne pri podraďovaní. Približoval sa ku mne Řehák, ktorý mal slušnú rýchlosť no ja som si ho pekne ustrážill
V 17. kole som to na rovinke skúsal na Krála (Hass), mal slušnú TOP SPEED no na brzdy som ho skúsene dal. Pred PITSTOPOM som viedol s Tutkom boj o 4 poziciu a on šiel v 19. kole do PITU na čo reagoval môj tím a povolal ma o kolo neskor čo nám perfektne vyšlo. Moje najväčšie sklamanie došlo keď som sa dotiahol s Tutkom na Hromka, ktorý v posledných zákrutách chyboval...ja som išiel vedľa neho a on z môjho pohľadu dosť skoro začal točiť doprava a buchol do mňa na čo bol odsotený z trate a ja som myslím že kvôli tomu dostal penalizáciu. Z môjho pophľadu tam väčší priestor nemohol dostať.. Nechápem tomuto verdiktu. Uvidíme čo sa s tým dá robiť. Celkovo sa mi dobre jazdilo.
Záver je taký že ďakujem Mercedesu za prejavenú dôveru, že opäť môžem jazdiť B ligu a skúšať to tu s Mercedesom, tím ma po celý závod hnal dopredu, ukludňoval stratégiou. škoda tímového kolegu, mal dosť kolízii. Dúfam, že nabudúce to budú lepšie priečky. Dal som do toho maximum, škoda len chýb.
Tomáš Tesař:
Q: Na této trati mi nikdy nesedl po úpravě trati konec S3, věděl, jsem, že tu bude čím dál těžší konkurence, tak jsem se snažil zajet Q, jak se dalo, nakonec díky ostatním penalizacím jsem startoval původně z 16 pozice na 13.
R: Na startu jsem si dával na trávu, už se mi pár krát stalo, že jsem si zajel koly na ní a tím ztratil. Nakonec se mi podařilo včas odlepit, i když jsem trochu ztratil, dostal jsem se na jezdeckou stopu, jenže při nájezdu do první zatáčky, kdy jsem brzdil za Pavlem Králíčkem do mě ťukl jezdec Kukla z Ferrari a měl jsem částečné poškození zadního křídla, což ovlivnilo ze začátku mé jezdecké tempo. Startoval jsem na mid pneu, původně zvažoval hard po prvních kolech jsem začal od třetího kola z 19 pozice propracovávat polem, kdy jsem se už v 9. kole dostal na 14 pozici , tentokrát na ostatní jezdce byli větší časové rozdily. Pro výměnu jsem se rozhodl v 15 kole, kdy mid už byli červené a nasadil jsem hard pneu a opět jsem začal stíhat jezdce. Měl jsem i férové souboje s Jardou Novákem, kde jsme si vyměnili pozice na cílové rovince a měli před sebou respekt v nájezdu do první zatáčky a nechali si tam dost prostoru. Pak mě doháněl jezdec Kukla z Ferrari a musel jsem jezdit defenzivní stopu v některých pasážích, ale dle pravidel. Kritické místo bylo v 33 kole na začátku sektoru 3, kdy on na mě zkusil předjet vnitřní stranou jenže při nájezdu do zatáčky ho to vyneslo na pravou stranu rovinku a tím jsem ho mohl čistě podjet, jenže z ničeho nic jsem od něj dostal boční náraz, kdy mě to hodilo do svodidel a ještě se o mě opřel, je to vidět i na tv záznamu z pohledu jeho v 10 kole z celkových 44. A to jsem dal i protest v...Měl jsem hodně poškozený vůz ani jsem nedoufal, že dojedu do boxu proto jsem raději se snažil uhybat ostatním jezdcům, abych ještě něco nezkazil. Nakonec jsem v boxech strávil 12 s, z nejhoršího, nevím, kde jsem udělal chybu, ale najednou mi to oznámilo DT, tak jsem ještě jel neplánovaně další kolo pro pently. Nakonec jsem dojel na 16. pozici, což jsem ani nedoufal, protože jsem si nebyl jistej, zda mechanici opraví vůz. Kolegovi gratuluji za body, které přinesl do týmu a uvidíme se v dalším závodě v Monaku.
Zhrnutie:
Závod nebol úplne podľa našich predstáv. Obaja jazdci mali nejaké kolízie, s čím pochopiteľne nemôžeme byť spokojný. Roman však ukazoval slušnú rýchlosť a nebyť chýb a penalizácie bol by určite vyššie. Piate miesto je ale najlepšie tímové umiestnenie v tejto sezóne, takže úplne nespokojný byť nemôžeme. Myslím si, že je na čom stavať a dúfam že vo zvyšných závodoch pridáme aj nejaké pódiové umiestnenia.