Force In The Air
Andrej Marečák - 3. miesto
Trať v Austine je jedna z tých mojích obľúbenejších, najmä prvý sektor som mal vždy rád. Paradoxne, práve v ňom som mal dlho rezervy, až pár dní pred závodom som sa naučil ako ho prejsť rýchlo. Tréning bol poctivý, tak ako je už u mňa túto sezónu zvykom.
S kvalifikáciou som po dlhej dobe spokojný, kolo v Q1 bolo vynikajúce, v Q2 trošku slabšie, ale stále jedno z mojich najrýchlejších. Škoda, že to nevyšlo na PP, zase tam bol Jirka o pár tisíciniek rýchlejší.
Všetko sa to vyvíjalo podobne ako v Singapure, takže som opäť veril, že po T1 budem prvý. Avšak na štarte som zaspal a dostali sa predomňa aj Jaro s Tomašom Vejrychom. S Tomášom som ešte ďalšie zákruty bojoval, ale potom prišla informácia o VSC, tak som ho radšej pustil pred seba, i keď som bol asi už pred ním. Do prvého stintu som nasadil konzervatívne hardy, aj keď midy by boli asi lepšie, nehovoriac o tom, že VSC ešte viac zvýhodnila midy. Po reštarte sa moja nevýhoda začala prejavovať, Jaro s Jirkom začali unikať a ja som si musel najprv poradiť s Tomašom Vejrychom. Jedno kolo sa mi to nedarilo, ale potom mi to vyšlo, avšak Tomáš sa ma držal a keď som na výjazde z jednej pomalej zákruty pretočil kolesá, bol tesne za mnou a ťukol do mňa. Samozrejme, bola to moja chyba, chcel by som sa mu za to ospravedlniť, ak mal poškodenie. Ja som mal červené zadné krídlo a išlo sa mi dosť zle, aj keď rýchlostne to nebolo až tak zlé, len ma to ťahalo do jednej strany. Aj z tohto dôvodu som sa musel brániť pred Jáchymom, kde sme teda obaja strácali. Nakoniec som sa rozhodol šetriť palivo a radšej sa voziť za ním.
Už ani neviem kedy začalo pršať a ja som dlho neváhal a zašiel som pre mokré pneumatiky. Týmto ťahom som sa síce priblížil k prvému miestu. Aj keď si myslím, že som mal na vode lepšiu rýchlosť, Jirka to mal takticky lepšie rozbehnuté, pretože mal možnosť lepšie reagovať na zmenu podmienok. Nehovoriac o tom, že aj trochu lepšie šetril gumy (možno preto som bol rýchlejší). Na druhej sade Wetov som sa trošku trápil, musel som isť s nimi s opotrebením až dosť nízko a veľa som stratil. Napriek tomu všetkému mi načasovanie prechodu na Intermediálky vyšlo asi najlepšie ako mohlo, v momente keď som vychádzal z boxov (na intermediálkach) prestalo pršať. Spočiatku to bolo dobré, ale tým ako stopa vysychala sa intermediálky správali veľmi čudne a hlavne sa dosť prehrievali. Po dvoch hodinách som to už nevydržal a musel som isť do boxov. Keďže som mal relatívne komfortný náskok na tretieho Jáchyma Švejnohu a stále ešte nie veľkú stratu na Jirku, rozhodol som sa zariskovať a obuť mäkké pneumatiky. Ideálna stopa bola už takmer suchá, tak prečo nie ...
Na suchých som sa však neskutočne trápil, suchá stopa bola na nerozoznanie od tej mokrej a preto stačilo naozaj málo a bol som v problémoch. Dve kolá som si na nich odkrúžil až som to nakoniec znova vzdal a musel prezuť späť na intermediálky. Medzičasom sa predomňa dostal aj Jáchym, aj Maťo Bruňanský. Mal som však výhodu čerstvých intermediálok, ktoré sa opotrebovali hrozne rýchlo, ale našťastie, stále som ich mal čerstvejšie ako súperi a preto som ich dosť výrazne sťahoval, niekedy aj 5 - 6 sekúnd na kolo. Maťa som takto predbehol, ale Jáchyma už bohužiaľ nie. Do cieľa som tak prišiel na síce peknom 3. mieste, ale nebol som s ním až taký spokojný.
Závod hodnotím dobre, bola to celkom zábava, horší je ten výsledok. Doplatil som tak trochu na svoju povahu, kedy som znova riskoval viac ako som mal. Ak by som bol konzervatívnejší, tak možno aj vyhrám, pretože Jirka mal tiež zopár krízoviek, ale ktovie, na keby sa nehrá. S druhým miestom by som bol spokojný, pretože Jirka bol predsalen v pretekovom tempe o niečo rýchlejší. Tretie miesto je tak trochu sklamanie, mrzí ma najmä to, že mi Jáchym znova o pár bodov ušiel, pričom som jeho náskok mohol stiahnuť.
Patrikovi preteky nevyšli, i keď ako som pozeral záznam, tak ma Patrik možno aj zachránil. Petr Palásek bol odomňa dosť blízko, ja som si ho vôbec nevšímal a trochu ho zatváral a keby ho Patrik nezostrelil, možno by sme kolidovali my dvaja.
Gratulujem Jirkovi k víťazstvu, aj napriek tomu, že sa nevyhol chybám ich spravil asi najmenej a bol aj rýchly. Jáchym išiel konzistentne, síce pomalšie, ale viac s rozumom a preto tiež zaslúžene na druhom mieste.
Patrik Rusiňák - 13. miesto
Na USA som sa netešil kedže tú trať zo srdca neznášam, no po tvrdom tréningu som mal patriť k najrýchlejším. V živote som neodjazdil 5 simulácií na jednu veľkú cenu, no teraz som bol vďaka úspechu v Malajzií správne namotivovaný. Setup sme mali asi najlepší, skúšal som sety aj iných jazdcov (niektorí o tom ani nevedia) ale najviac mi sedel môj po úprave od Patrika Novotného a neskôr aj Aďa. V simuláciách sme boli obaja neskutočne rýchli a nebyť toho dažďa, tak by skončili obe Force Indie dosť vysoko.
V Q1 som mal postup už takmer istý, no pred koncom som natankoval úplne máličko len na výjazd a jedno rýchle kolo a strelil som to na 3. miesto, pričom predomnou boli len Aďo a Jirka, čiže vyššie sa to snáď ani nedalo. V Q2 som skončil tiež celkom obstojne, myslím že pre mňa bolo to 6. miesto skoro ako PP, proste maximálna spokojnosť.
Pred pretekmi som sa cítil uvoľnene a bol som si takmer istý dobrým výsledkom. Studená sprcha prišla hneď na štarte, keď som sa odlepil otrasne a hneď sa predomňa dostali asi 3 autá. Snažil som sa natlačiť do T1, no trocha som zabudol, že som si kvôli tomu monzúnu znížil tlak v brzdách dosť výrazne a proste som to nedobrzdil a vpálil to priamo do Petra Paláska. Našťastie prišiel VSC a ja som mal poškodené len krídlo, tak som si ho vymenil a vrátil sa takmer na chvost, aj keď predomnou boli jazdci, o ktorých som si myslel že s nimi nebudem mať problém. Po reštarte som sa ocitol v súboji 5 aut, keď sme na rovinke bojovali a takmer šli vedľa seba 5ti : ja, Petr Kolář, Tomáš Pošefko, Martin Frajka a Martin Bruňanský. Ja s Maťom sme boli rýchlejší, čo som aj očakával a myslel som si že sa budeme spolu prebíjať hore (Maťo ja som vedel aké časy cca jazdíš keďže mám v kuse zapnutý LR :P a mali sme byť na tom podobne
) no to by som nesmel spraviť hlúpu chybu a napáliť to do bariéry. Tentokrát to už nezvládli zavesenia ani maximálka auta (pod 300 kmh na B3) a jediné svetielko na konci tunela bol ten dážď. Do boxov po Wety som prišiel ako prvý z jazdcov a týmto ťahom som získal 10 sekúnd na tých pred sebou. Začala sa stíhacia jazda, fakt som riskoval lebo som nemal čo stratiť a dosť som sa približoval. No svojim riskovaním som tie W strašne drel a tak som išiel o 1 stint na Wetoch viac ako jazdci predomnou, no aj tak som predbehol Martina Frajku. Potom prišlo rozhodnutie, ktoré ma pripravilo o slušné umiestnenie, ktoré bolo po hororovom prvom stinte takmer ako zo sna. Spomenul som si na tréningy s Tomášom v minulej sezóne keď sme len tak blbli na mokrej trati a vedel som, že keď je v stope 20-25% vody tak sa viem na suchých pneu celkom slušne držať. A kedže som videl že stopa schne pomerne rýchlo tak som ako prvý obul suché pneu, aj keď ma Maroš od toho odhováral (nabudúce budem svojho učiteľa poslúchať). Na trati totiž nebolo vidno osychajucú stopu a tak som dostal aquaplaning takmer v každej zákrute. Posledný klinec do rakvy bol ten, že sme sa s Aďom nejak nepochopili a on si kvôli mne obul softy, vďaka čomu prišiel o druhé miesto.
S výsledkom nemôžem byť spokojný, keby som sa vyvaroval chýb tak to mohlo byť kľudne aj 4-5.miesto. Ospravedlňujem sa Aďovi kvôli tým softom aj preto že som sklamal, Petrovi za to zostrelenie v T1 a Jirkovi za mierne blokovanie, nebol tam úmysel, len som nevedel že ideš do boxov tak som ti uhýbal naľavo a tým som ťa trocha zdržal. Gratulujem dopredu a teším sa na vás v Mexiku.