Ladislav Skřišovský, Q=7.miesto, R=7.miesto
Kvalifikace:
Ocekaval jsem lepsi vysledek, ale nemohl jsem se dostat na svoje maximum, ktere bylo o 3 desetiny nize. I tak ale dobra pozice.
Zavod:
Start, resp. odpichnuti z rostu se mi povedlo, jen mne lehce zbrzdil MarekS a pote mne zavrel, kdyz na uvodni rovince stacel volant doleva (ferovy block). Prisel jsem tak o 4 pozice, jen to hvizdlo. S lehce sevrenym sveracem jsem najel do T1 opatrne, stejne tak, jako v posedni VC, a zde se mi opravdu povedlo vyhnout se negativnim stretum souperu. Stesti jsem si zrejme vybral, nebot T2 pro mne byla velmi podobna jako zminovana minula VC. Tentokrate slo o najeti Kizilguma do me zade/boku vozu a ja jsem byl katapultovan a prodelal jsem i nejaky ten kotrmelec. .. vrela ve me krev, zacal jsem svirat volant, jako bych mel pod rukama pilota, ktery sice brzdil co to slo, ale jeho odhad pocatku brzdne stopy byl presny jako imitace svycarskych hodinek po expiraci baterie. Stale soucasti trati, nicmene mimo stopu jsem se zaradil zpet do zavodu, kdy jsem lehce ohrozil Oldu Hromka, za coz se mu omlouvam.
Po ujeti par stovek metru a omrknuti displeje jsem zpozoroval rozsahlost poskozeni vozu a vyuzil tak ihned vyjezdu SC. V boxech byla oprava zhotovena do 5ti sekund, cili zadne velke dramo, jak jsem si prve myslel. .. no, a zacala stihaci jizda z 18.mista, samozrejme pote, co SC opustit trat. Ve 4.kole, bezprostredne po zajeti SC jsem v T2 za lehkeho tukance s Adamcem zdolal Adamce i Neznika a hned dalsi pravotocivou po chybe Svoboda/Tesar, predjel i je. V 5.kole podlehl Krupka a hned v uvodu 6.kola i Radan Hodek. Diky kolizi Marka Slezara s Petrem Kolarem jsem predjel Marka a hned na dalsi rovince i Milana Kralika, ktery s Markem ztratil sve predni kridlo. Dve kola jsem se snazil co to slo dostat na zada Oldovi Hromkovi, ale zaroven jsem citil dech Adamce, ktery na mne zacal dotirat. No a protoze je Ladik charakter, nehcal jsem se v 9.kole Adamcem predjet. Pote, co bojoval s Oldou, dostal jsem Oldu za sva zada a jelo se dal na 8.miste. Adamce jsem se chtel drzet zuby nehty, nebot jsem se zpocatku nechal vytahovat a ja tak mohl setrit palivo. Nicmene jeho rychlost byla pro mne neudrzitelna a ja mu zacal se slzou v oku mavat.
Pise se kolo 15. a ja zacal mavat Markovi Slezarovi. Ne, ze bych se loucil, naopak... Zacal se mi priblizovat a ja zacal koukat po stavu svych pneu, nebot byl o dost rychlejsi. Ackoli jsem nepusobil nikterak zaskodnicky, par kol jsem Marka drzel za svym pozadim a svedl s nim i par hezkych souboju. V 19.kole uz musel byt lehce vystresly, ale dal si mne s prehledem, a ja klesl na 9.pozici. Nastalo obdobi boxu a ja se dostal na 6.pozici, kterou jsem behem chvile prenechal znicehonic se riticimu Ismailovi.
Zastavky v boxech jsme meli tymove pripraveny velmi dobre, vcetne testu simulace zavodu, a ktere vysly na jednicku (kdyz neberu v potaz opravu v 1.kole). Tedy, vyjezdem z 26.kola jsem zamiril do boxu a nechal si nasadit media. Predtim jsem ale po chybe MarkaS ziskal jeho pozici a po vyjezdu z boxu zacla honicka z 10.mista. Olda podlehl ve 29.kole, MarkaS jsem zacal dotahovat ve 34., ktereho jsem prekonal nejak moc jednoduse (nemel rychlost a vyjezd z T2 byl take ponekud pomaly). Pozdeji se ukazalo, ze mel problem s pneu, coz rozhodne nebylo na zadne riskantni kousky. Kombinaci B2 a B3 jsem si potreboval posichrovat 7.pricku. Pritom jsem zkousel setrit palivo pro B3 na sve dalsi obuti - softy, ktere prisly na radu ve 43.kole. Mezitim vsak ve 41. zajel do boxu Kral a ja tak pocital s dalsi pozici k dobru, protoze jsem vedel, ze na softech bude 10 kol obtiznych a nebude mit rychlost na to mi s B3 a cerstvejsimi softy vzdorovat. Nicmene kalkulace byly zbytecne, nebot jsem se pred Krale jiz z boxu vratil. Zacal jsem tedy dotahovat cca 16sec pred sebou vzdaleneho Stanka (pise se kolo 44). Mel jsem o 2-3sec rychlejsi kola, coz bylo sice pozitivni, ale k dokonalosti chybelo tak kolo dve.
Zaverem chci podekovat vsem zucastnenym, protoze je vzdy super bojovat v takovem poctu. Zaroven gratulace Ondrejovi, mel to luxusne vydrene. Za mne skoda te pocatecni kolize, vysledek mohl byt pro mne a nas tym daleko zajimavejsi, ale i tak musim byt a jsem spokojeny se 7.mistem. Letos se chystam zautocit na TOP6 a doufam, ze to klapne.
Jaroslav Novák, neštartoval
Patrik Rusiňák, vedúci tímu
Chalanov som si do B tímu vybral na základe minulej sezóny, keď sme si vo Force Indií celkom sadli, a tak som rád, že pokračujeme v spolupráci. Na preteky sme boli celkom dobre pripravení, aj keď som sa chalanom kvôli iným povinnostiam nevenoval tak ako by som mal. Čo sa týka pretekov, tak mám zmiešané pocity, pretože Jarda mal problém s pripojením na server a tak nemohol nastúpiť, hoci mal natrénované a časmi sa oproti minulej sezóne zlepšil. Čo sa týka Láďu, tam vládne absolutna spokojnosť, oproti minulej sezóne ukázal progres a aj napriek zostreleniu v prvom kole a poškodeniu na aute bojoval a robil všetko tak, ako sme si to naplánovali. Pred pretekmi by sme 7.miesto brali bez reči, no po takomto výkone je to menšie sklamanie, nebyť tej kolízie, tak by možno ponaháňal aj Martina Adamca s Metinom Ismailom. Každopádne je to oproti minulej sezóne veľký progres a už to bude len lepšie.