Patrik Novotný #21 , Q:3 , R:1
Pro tuto sezónu jsem chtěl co se týče jezdeckého obsazení týmu vsadit na jistotu. Obě uplynulé sezóny sem měl problém s kolegou v A skupině. Už během sezóny sme se s Martinem Slezarem domlouvali na angažmá pro 2018/1. Jelikož ale bude Martin mimo hru pár závodů, bylo nutné zajistit záskok, s čímž souhlasil Ondra Hošek, který svoji pílí a zlepšujícími výkony měl sedačku jistou už po polovině sezóny a jeho natestovaná kola sou velký přínos pro tým.
Zbýval tedy poslední jezdec do B skupiny, kde jsem chtěl někoho, kdo chodí na TeamSpeak, abych mu mohl případně poradit a bude pravidelně jezdit a dojíždět, což splňoval Petr Kolář. Petr s nabídkou souhlasil a ihned se přidal do tréninku, navíc může také zastoupit do A skupiny.
Věřím, že konečně bude tým stabilní po celou sezónu a že účast na závodech bude 100%, což je hlavní klíč k úspěchu v poháru konstruktérů.
Příprava: S přípravou sem moc neotálel a po zveřejnění trati na server sem se do toho pustil. Brzy se mi podařil solidní setup se kterým jsem byl celkem spokojen.
Docela sem se ale šťoural v nastavení a od této verze sem vytvořil asi další 4 a každá byla o fous lepší. Když se mi podařilo vůz vyladit i na levou zatáčku na začátku S3, měl sem hotovo.
Poté mi ale poslal set David Hančl, který mě poprosil, abych mu na něj koukl. Davidův set krásně zatáčel ve 3.sektoru, kde byl můj trochu nedotáčivý, zase ale naopak byl stabilnější s plnou nádrží a ten Davidův přetáčivý.
Nakonec sem s tím nastavením jel jako jediný, zbytku týmu přišel přetáčivý. Přetáčivost já ale rád a krásně byl pro mě řiditelný, takže bylo jasno.
Jasno bylo i se strategií, rozdíl v rychlosti mezi směsi byl zanedbatelný a pitstop trval dost času, proto sem se rozhodl pro 1 zastávku i za cenu horších časů na konci stintu. Nebylo lehké přesvědčit kolegu Martina, ale i to se podařilo
.
Kvalifikace: Věděl sem, že to bude těsné, proto byl můj cíl zajet čas pod 1.04.5.
V Q1 mi pár kol trvalo, než sem se dostal do tempa, ale pak sem si zajel pohodlně pro postup. Těsně před koncem sem ještě vyjel a podařilo se mi skvělé kolo 1.04.3 a postup z 1.místa.
Q2 opět tradiční nervy, ale povedlo se kolo za 1.04.39 takže velká spokojenost. Trošičku se mi nepovedl výjezd z 2.zatáčky, jinak paráda. Stačilo to až na 3.místo 21 tisícin za poleposition, ale i tak sem byl spokojen.
Závod: Start na mé poměry slušný, ale do dokonalosti to mělo daleko. Předjel mě Bruňanský a Nigrin, se kterým sem měl ťukance v T1, což mě vyhnalo až na vyvýšený obrubník a díky tomu mě předjel i Aďo.
Asi můžu říct bohu dík, protože, jinak sem mohl být na Aďovo místě, kterého trefil Mihalovič. 2x sem se Aďovi vyhl o milimetry a Filip se o milimetry zastavil vedle mě, obrovské štěstí, že sem vyvázl bez jediného škrábance.
Byl sem na 5.místě, ale věděl sem, že v souboji o vítězství je se mnou pouze Jaro s Ondrou, zbytek jel totiž na 2 pity. Zavěsil sem se za Ondru a snažil se šetřit palivo. Z 1.závodu sme rovněž bojovali, takže už sem věděl Ondrovo brzdné body a dával sem si pozor, abych ho neotočil i v tomto závodě.
Ondra jel velmi solidně a na B1 se dařilo za ním držet i s časy 1.07.2, což byly slušné časy na B2. Kolem 8.kola sem zkusil Ondru předjet a ujet, Ondra ale chtěl bojovat a ztráceli sme čas. Rozhodl sem se tedy opět se za něj zavěsit a šetřit. Kolem 13.kola už Ondra začínal sem tam chybovat a naše časy byly okolo 1.07.5-1.07.6 a Jaro ujížděl.
Došla mi trpělivost, přepl sem na B3 a snažil se Ondru setřást, trvalo to asi 2-3 kola plné soubojů, ale podařilo se. Přepl sem zpět na B2 a snažil se jet své tempo v následujících 15ti kolech se rozestup mezi mnou a Jarem pohyboval mezi 5-6s. Oba sme zamířili v 31.kole do boxů a k mému štěstí, sem Jara trochu zpomalil, při jeho výjezdu od mechaniků.
Po návratu na trať byl rozestup 3,5s což bylo už trochu nadějné. Jezdil sem ještě lepší časy, než v tréninku, jelo se mi skvěle, pneu se opotřebovávali méně, než v tréninku, no prostě ideál. Časy sem jezdil okolo 1.06.0, ale nemohl sem snížit rozestup pod 3s. Až 5 kol před cílem to bylo 2,7s a přepl sem na boost 3. Trochu sem doufal, že bych ho mohl v posledním kole dojet.
Hned ale v prvním kole sem smázl sekundu a to už sem věděl, že Jaro musí hodně šetřit. V tu chvíli sem věděl, že vítězství je na dosah. 3 kola před cílem sem Jara předjel do předposlední zatáčky, kde to bylo trochu na gule, ale vyšlo to náramně.
Předjížděli sme Romana Slatinu o kolo a už sem začínal být klidný, protože Jaro už byl téměř mimo větrný pytel. Jaro ale nedobrzdil a pootočil mě. Bál sem se rychle rozjet, abych neudělal další hodiny a tak rozjezd byl poměrně pomalý, věděl sem ale, že na Maťa máme dostatečný náskok, tak sem nepanikařil. Sem moc rád, že Roman dokázal zareagovat a těsně přede mnou zastavit.
Jaro byl zase v závěsu, ale už na vjezdu do posledního kola sem měl náskok přes 7 desetin. Užíval sem si poslední kolo a dojel si pro 2.vítězství zde na české F1 lize.
Chtěl bych moc poděkovat celému týmu za aktivní přístup a poctivou přípravu. Každý dokázal zužitkovat svoji rychlost a natrénovaná kola v závodě, což se né vždycky podaří. U Martina Slezara jsou určitě ještě rezervy i přesto 11. místo je nadějný příslib do dalších závodů.
Velká gratulace ještě jednou Ondrovi Hoškovi, za bezchybný výkon a neméně kvalitní výkon od Petra Koláře, který až po penalizaci přišel o 2.místo, přesto zůstal na stupni vítězů, což se dá považovat za zázrak po opetovném pádu hry na lištu.
Určitě je nutno přiznat, že stálo při nášem týmu štěstí, tak doufám, že sme si ho nevybrali na úvod sezóny, ale jak se říká, štěstí přeje připraveným a to jsme byly. Máme poměrně solidní náskok v PK po úvodním podniku, takže cíl určitě bude neztratit.
Čeká nás opět spousty práce a věřím, že přinese ovoce jak v 1.podniku. Můj cíl bude zůstat v průběžném vedení a opět se porvat minimálně o stupně vítězů.
Martin Slezar #33 , Q:14 , R:11
I když jsem se už pár závodů ve skupině A zúčastnil, tentokrát to bylo jiné. Bohužel na naší lize máme hodně velké rozpětí výkonnosti jezdců a určitě by bylo odpovídající, mít tři výkonnostní skupiny. Nejhůře je na tom druhá skupina jezdců, která převyšuje jezdce B a zároveň nemá šanci ve skupině A. Právě já do této skupiny určitě patřím. Výkonem ve skupině B jsem si sice vybojoval sedačku v hlavní skupině a opustil tak kluky, se kterými jsem dlouho bojoval. Stejně tak se mnou zaslouženě postoupili i další, především týmový kolega Petr Řehák.
Od tohoto se odvíjelo i to, co se dělo po odchodu od Williamu, kde jsem strávil dlouho a s klukama jsem si rozuměl. Nejprve změna skupiny, pak týmu, kolegy a hlavně, myšlení a přístup k závodu samotnému. Přechod z B do A není vůbec jednoduchý. Z boje o pole position bojujete o postup do Q2, z boje o vítězství bojujete o umístění alespoň v TOP 10.... svým způsobem je to frustrující, ale pak vám najednou dojde, že pokud chcete jezdit líp, jinak to nejde a musíte do Ačka. Tady už není příprava jen si zapamatovat trať a dostat setup. Je žádoucí si umět upravit setup, vymyslet strategii a hlavně, rozhoduje každý detail v každém okamžiku závodu.
Měl jsem štěstí a dohodl jsem se s Patrikem Novotný na angažmá v Toro Rosso, byť jsem avizoval výpadek z důvodu stěhování, ale všem je nám jasné, že máme i kvalitní Bčko, které mě zastoupí při závodech v A a věřím, že i přes mou neúčast, budeme bojoévat o Pohár konstruktérů.
K samotnému závodu toho už moc říct nemůžu. Celkově býda. Před začátkem sezony jsem se snažil nastavit volant a pedály. Nápomocný byl i Patrik, přesto se to úplně nepovedlo (trustmaster je jiný) a tak jsem vyrazil na tom co se udělalo. Vůbec se mě nejelo dobře, což bylo vidět i v Q. Ztráta půl vteřiny odpovídala pohodě jízdy a tu jsem si přenesl i do závodu. Nervozita, nezkušenost a spousta zbytečných chyb, kontakt s bývalým kolegou Petrem a nová strategie od týmu mě pasovali na konečnou jedenáctou příčku, což teď můžu považovat spíše za spokojenost. Umístění je ovšem jediné, s čím můžu být spokojen a nezbývá mě nic jiného, než dál hledat lepší nastavení techniky a přenastavit hlavu a ruce na vyšší úroveň a poctivým tréninkem se snažit být platným členem týmu a pomoci mu v boji o Pohár konstruktérů, tentokrát jako jezdec elitní skupiny A.
Závěrem velká gratulace kolegovi k vítězství, poděkování maršálovi za dohled a jeho práci a omluva za techniccké problémy na začátku závodu.
Děkuji za závod a těším se na vás opět na trati, tentokrát v Silverstone.