Ondřej Hošek #3 - Q1: 1, Q2: 1, R: 1
Příprava: Byl jsem předem upozorněn že je Monaco nejtěžší závod v kalendáři. První trénink tomu dost nasvědčoval... Tolikrát jsem nebyl u mechaniků ani v Baku. Zkoušel jsem poupravit několik různých setupů z předešlích závodů a docela to i šlo. Potom se do toho pustil Patrik Novotný a dostal jsem naprosto úžasný setup s který se jelo naprosto úžasně a časy se začali hodně zlepšovat a trať jsem si rychle oblíbil.
Q1: Vzhledem k trati jsem byl v první kvalifikaci hodně opatrný... Ale i tak jsem zajel celkem slušné kolo 1:13:036 a už jsem z boxu nevyjel. Nakonec to na první místo stačilo takže za mě určitě spokojenost!
Q2: Jak jsem již zmiňoval vůz mi velice seděl takže jsem se rozhodl do druhého dát všechno. Byl jsem hodně agresivní a někdy to bylo hodně těsné ale nakonec čas 1:12:435 což bylo jen desetinu za mím maximem. Tento čas stačil na Pole a za mě rozhodně neuvěřitelná radost a spokojenost.
R: Na start jsem vzal hardy a hodně jsem se soustředil na trénink startů ten se mi docela povedl ale opět byl prostě druhý Marek Slezar až moc rychlí na na midech se do T1 dostal přede mě. Na konci pole se něco stalo a vyjel VSC takže se pole zase smrsklo. Už jsem viděl že bylo oznámeno že v tomto kole bude závod restartován a v tu chvíli vidím jak Marek Slezar nedobrzdil a urval si přední spoiler. Hned na to zajel do boxů a tak jsem se dostal do vedení a začal si budovat náskok. Náskok byl už docela velký když přišel pád serveru. Po dlouhém řešení pozic byl restart za VSC. Tedy za mnou. Po "zahřívacím" kole začal znovu závod a zas jsem se snažil najet co největší náskok. Zvolili jsme alternativní strategii vzhledem k restartu takže jsem si pak už jen dojel pro midy a dovezl to do pomyslného cíle kdy dvě kola před cílem vypadl server. Nakonec jsem neuvěřitelně šťastný za toto vítězství a zisk titulu.
Závěr: Co se na něco takvého dá říct na závěr? Snad jen děkuju... Měl jsem tu čest získat tutul skupiny B s nejlepším týmem jaký jsem si mohl jen přát. Kluci nikdy bych to bez vás nezvládl! Martine a Patriku... Děkuju za důvěru a za čas co jste do mě investovali... Děkuju za suprového týmového kolegu ve skupině! Péťo děkuju že jsi mi to nedal zadarmo! Je úžasné být v týmu kde jsou ne jen rychlí piloti ale i super lidi! Toro Rosso 2018/1 ♥
Petr Kolář #15 - Q1: 5, Q2: 4, R: 7
Příprava: Na tento závod jsem se měl v umyslu pečlivě připravit, ale realita byla úplně opačná. Začal jsem až ve druhém týdnu v úterý a skončil ve středu. O víkendu jsem byl mimo volant a vrátil se až 2 hod. před závodem. A tento čas jsem se snažil max ale věnovat přípravě s palivem a pneu na závod.
Q1: Do první části jsem vstupoval s cílem zajel čas pod 1:15. To se mi nakonec až na třetí pokus podařilo a postoupil jsem z 5 místa.
Q2: V 2. části jsem vyjel hned na začátku společně s Ondrou, abychom měli volnou trať. To se vyplatilo, protože hned prvním kolem jsem zajel svůj nej čas 1:14,1 . Sice jsem se snažil jet dál, ale ve druhém pokusu jsem udělal chyby. Třetí pokus jsem už nechtěl jet, ale když jsem v prvním sektoru měl mínus 3 des., tak jsem tlačil dál, ale ve třetím sektoru mi začal škytat motor a na konci stintu jsem jel na volnoběh.
R: Na start jsme společně s Ondrou chvíli trénovali a vyplatilo se to. Podařilo se mi předjet Miloše Tuťka a usídlil jsem se na třetím místě. Vedoucí Marek udělal chybu v Rascase, tak jsme se s Ondrou dostali na průběžný double a vše vypadalo suprově. Ondra vepředu ujížděl jako o život a já jsem si vybudoval malý náskok na Miloše. Bohužel po 12 kolech se najednou hra odpojila od serveru a bylo po nadějích. Jelikož to ale postihlo další lidi včetně Ondry, tak maršálové hru přerušili a po trošku delší přestávce, kdy se nastavovalo pořadí, jsme pokračovali ve stejném pořadí letmým startem za safetycarem. Ten se moc nepovedl, protože Ondra nejdříve v Rascasse vyrazil naplno, ale na cílovce opět zpomalil. Jelikož jsem předpokládal, že za mnou už celé pole uhání plnou rychlostí, tak jsem jej vyzval, aby na to šlápl, ale můj rozjezd byl vlažný a Miloš se mi usídli za prdelí. Snaha mu poodjet vyústila bohužel v nejistý průjezd šikany u bazénu a po otření se o svodidla mě zachytila mezera ve svodidlech a přišel jsem o přední křídlo a zůstal stát v protisměru. Naštěstí se mi podařilo otočit v době, kdy tudy nikdo nejel a zamířil jsem do boxů. Tam jsem navíc zapomněl zapnout omezovač a dostal jsem trest průjezd boxy. Takže z 12. místa po návratu na trať bylo 14. místo po odpykání trestu. Při snaze dostat se dopředu jsem narazil na Luboš Něžníka, který měl pomalý výjezd na cílovku a trochu jsem jej postrčil, ale podařilo se mi jej předjet. Dalším cílem byl Honza Hofman, který udělal chybu v šikaně za tunelem a posunul jsem se i před něj. Ale to bylo vše z předjetí na trati, ostatní posuny byly díky chybám pilotů přede mnou a návštěvám boxů.
Závěr: Konečné 8. místo je po tom nečekaném karambolu ještě poměrně uspokojivý výsledek, nicméně budu si muset dávat větší pozor na drobné chyby, které mohou mít fatální následky. Gratuluji Ondrovi k vítězství v závodě, kde opět ujel všem o parník a ke zisku poháru jezdců ve sk. B již 2 závody před koncem sezóny. Děkuji týmu za podporu, bez vás bych to kluci nedal.