Příprava: Byla nadprůměrná, uvědomoval sem si, že se zde bude rozhodovat a pořadím může tento závod hodně promíchat.
Ze začátku sem vůbec nevěděl, jakým směrem v nastavení se vydat, Monako sem loni nejel, takže sem nevěděl, čeho se chytit. Z návštěvy z jara u Martina sem si ale odnesl setup od Petra Paláska z roku 2017 a to mi hodně pomohlo, hlavně, co se týče převodovky. Toto nastavení sem začal upravovat a brzy sem byl spokojen.
Změna trati, mě ze začátku hodně namíchla, protože nastavení nesedělo a asi 80 kol mi trvalo to přenastavit, co bylo ale plus, že trať byla o něco bezpečnější a opotřebení bylo o něco lepší.
Kvalifikace: V Q1 hned kolo pod 1.12, takže v klidu postup. První kolo v Q2, sem hned nedobrzdil T1, takže sem jel rychle do boxů, pro nové pneu a vyrazil sem na 2.pokus.
2.kolo bylo hodně slušné, na začátku S3 se přede mnou rozsekal Tomáš Pošefko a bohužel mě to rozhodilo a na výjezdu z šikany za bazénem sem zadním kolem trefil nějakou skulinu ve svodidlech, což mě rozhodilo a i přes ztrátu necelých 2 desetin, stačilo zajet hodně průměrně S3 a stačilo by to s volným trikem na pole, rozhození mě stálo asi 6 desetin, takže z toho bylo bohužel 3.místo, 8 desetin za svým maximem.
Závod: Maťo se při zbytečném zahřívání připravil o přední spoiler, takže sem měl před sebou jen Aďa. Start mi přišel celkem v pohodě, ale jak odstartoval zbytek prostě nechápu... jestli nastavují převodovku skrze start nevím, každopádně, ještě 2 závody to musím přežít
. Po startu ihned propad na P5. Maroš začal držet Jara a Jáchyma, kteří byly na mediích.
Ze začátku sem se držel, ale věděl sem co je v sázce, začal sem se už soustředit na celkové 2.místo a tak sem jezdil o 0.75s pomaleji, než v tréninku. Navíc po pár kolech sem zjistil, že to půjde na jednu zastávku, teplota trati byla kolem 31°C, takže pneu drželi lépe, než v tréninku, kde mi vydrželi 25 kol při 37°C. Po zpackaném startu sem věděl, že moje jediná šance, jak poskočit pořadím, je právě 1 pitstop. Jel sem si své tempo a držel cca 2% opotřebení na kolo.
Věděl sem, že Aďa čeká zastávka a že sme na rozmezí, zda to přede mě stihne, jel sem si ale svoje, protože Aďo už není ten s kým bojuji. Nakonec to přede mě stihl asi o necelou sekundu.
K mému potěšení, všichni přede mnou jeli poměrně brzy do boxů, takže sem věděl, že to na 1 pit nedají. Po 30ti kolech, už toho měli gumy dost, ale řekl sem si, že ještě kolo dám, nebyl sem si jistý, zda by media 18 kol vydrželi. Poslední kolo bylo velké trápení a Maroš mě už skoro stihl dojet.
Při pitstopu nastal klíčový okamžik, kdy sem jel těsně za Zdeňkem Švancarou a viděl sem, že to budu mít na těsno s Jáchymem. Nejdřív sem si myslel, že mě Zdeněk schválně přibrzdil, ale uhnul se hned po výjezdu z uličky a velmi těsně sem to před Jáchymem stihl, což bylo hodně důležité.
Na čestvých midech sem mu rychle poodjel a soustředil sem se opět na opotřebení. Po Marošově posledním pitstopu sem věděl, že mě asi dojede.
Paliva sem měl přebytek, ale nechtěl sem uspěchat B3, abych si neoddělal gumy.
David Hančl mě zbrzdil o sekundu o kolo, protože sem ho chytl na blbém místě a Maroš na mě stahl sekundu, takže už byl něco málo přes sekundu nějakých 7 kol před koncem. Dal sem tedy B3.
Do dvou kol se dotáhl a začal tlačit, než sme dojeli o kolo Martina Frajku. Ten nás brzdil téměř celé kolo a takové nervy a těsnou jízdu za zadním spojlerem sem dlouho nezažil, naštěstí se to obešlo bez ťukance, či předjetí od Maroše. Martin si pak asi uvědomil, koho má za sebou a oba nás pustil. Jednou mě už ale Maroš málem předjel, chybělo opravdu málo.
Nebylo to jednoduché ubránit, ale Maroše sem držel zuby nehty, až kolo a půl před koncem udělal mírnou chybu a to už mi stačilo, aby mě do konce závodu neohrozil.
Pneumatiky by ještě dali tak jedno kolo a pak už by to byl velký boj... vyšlo to bravurně.
Velká gratulace k Aďovi, další skvělý výkon, ovšem nemít v hlavě vidinu celkového pořadí, myslim si, že sem ho zde mohl výjimečně porazit :-).
Velká gratulace i Marošovi, skvělý výkon a parádní tlak ke konci závodu, asi nejlepší závod v Monacu, co sem kdy jel.
Velké díky patří i kolegovi Martinu Slezarovi, který se trápil s volantem kvůli rF2 a nakonec z toho vyválčil 11.místo.
Poděkování patří i Petru Paláskovi za rady dle strategii a poznatků z předchozích sezón na této trati.
Pokusím se ještě boj o titul protáhnout do poslední závodu, ale Aďo to má ve svých rukách, v Kanadě hrozí déšť, takže musím lépe reagovat strategicky, než v Silverstone.
Mám celkem slušný náskok na Jara i Maťa, takže cíl bude určitě v Kanadě je porazit