Ferrari
Do sezóny sme ako tím vstupovali s pomerne vysokými ambíciami. Vedeli sme, že ak by nám závody vyšli na výbornú, v celkovom poradí budeme figurovať veľmi vysoko. Úvodný závod v skupine B to aj potvrdil. Ukázali sme rýchlosť a v tíme vládla pohoda. To nás namotivovalo aj v Áčku. Natrénovali sme neskutočné množstvo kôl a verili sme si. Kvalifikácia nám však vtedy úplne nevyšla. Ja som mieril na Pole position, no kolá som absolútne netrafil a patrila mi na štarte štvrtá pozícia. Vtedy ešte jazdiaci kolega Filip ostal tesne uväznený v Q1. Filipovi sa nepošťastilo ani v závode, keďže mal hneď v druhej zákrute nehodu. Naopak mne sa podarilo odštartovať výborne a po prvej záktrute som viedol. Vydržalo mi to dosť dlho, no nakoniec sa ukázalo, že som isiel menej výhodnú stratégiu. V cieli mi chýbalo niečo vyše dvoch sekúnd na víťaza.
Začiatok teda nebol úplne optimálny, no aj napriek tomu sme ostávali pokojný. Následovala trať v Silverstone. Chalani v Béčku opäť podali dobrý výkon a my sme ich mali napodobniť. Bohužiaľ kolegu prešla motivácia a ja som začínal byť na to pomaly sám. Našťastie mi pomáhal Miloš. V Silverstone sa očakával mokrý závod. Zo začiatku tomu tak nebolo, ja som sa prepadal poradím. Akonáhle ale začalo pršať, bol odo mňa hádam rýchlejší len Aďo. Po fantastickom finiši som to vyškriabal na štvrtú priečku. Tak nejak sa začalo kryštalizovať kto na tom ako bude. Ja som začal vidieť moje šance dosť svetlo.
V Nemecku sa nám v Béčku príliš nedarilo. O to viac sme museli zabrať o týždeň neskôr. Závod mi vyšiel. Dokončil som tretí. Bol to začiatok série tretích miest. Tie prišli v spomínanom Nemecku, v Austrálií a Bahrajne. Na rovnakej pozícií som sa nachádzal aj v celkovom poradí. Náskok som mal viac než solídny. Možno sa začnete smiať, ale rysovali sa mi v hlave aj myšlienky na titul
. Na rade bola totižto trať v Baku, kde sa mi zvyčajne veľmi darí. V rozhodujúcom momente sa mi však v kvalifikácií nepodarilo poskladať ideálne kolo. Vyvinul som na seba až príliš veľký tlak. Porazil ma vtedy aj Tomáš Pošefko s ktorým som celú sezónu trénoval, tak ma to na jednej strane tešilo, no na druhej strane to vo mne vrelo. Musel som ostať ľadovo chladný. V tom závode som zvolil dosť zaujímavú stratégiu, na ktorú som doteraz hrdý. Zaručila mi neskutočne rýchli záver pretekov. V mojich výpočtoch ale nebolo, že by som sa mohol 2-3 kola zdržať predbiehaním. V cieli mi na víťazstvo opäť chýbal kúsok, podobne ako v Rakúsku. V šampionáte som sa delil o druhé miesto s Patrikom Novotným. To bolo pre mňa niečo výnimočné. Bola za nami už viac než polovica sezóny a stále som sa držal vysoko. Tím, až na kolegu v A, pracoval super. Ja som bol šťastný, že to takmer skvelo funguje. Ja osobne som do Barcelony nešiel s veľkými očami. Veľa jazdcov má túto trať dobre natrénovanú, ja som mal vtedy aj iné jazdecké povinnosti, a tak som tak nejak predpokladal, že séria štyroch pódiových umiestnení sa skončí. A tak sa aj stalo. Naopak Milošovi v B skupine trať fantasticky sadla a obsadil druhé miesto. Jednalo sa o jeho najlepšie umiestnenie a bolo to v poradí druhé druhé miesto pre náš tím.
Do Monaka som sa znovu tešil aj ja. Rýchlosť tam bola, konzistentnosť tiež. Nevidel som dôvoď, prečo by som opäť nemohol bojovať o najvyššie pozície. Kvalifikácia vyšla takmer dokonale. Pokazil som však posledný sektor a obsadil tak druhé miesto. Prišiel zlomový bod celej sezóny. Fatálna chyba v zahrievacom kole, následný zmätok, ktorý znamenal, že do závodu ani neodštartujem. Bez srandy mi vtedy vyšli z očí slzy. Jaro sa v celkovom poradí dostal predo mňa a bol som pod tlakom.
Na Kanadu som sa pripravil dokonale a dokončil som druhý. Bol som opäť v hre. Rovnako som sa pripravoval aj na závod vo Francúzsku, ale asi máme všetci v čerstvej pamäti čo sa stalo.
Samozrejme, že ma mrzí prísť o pekné umiestnenie takýmto spôsobom, ale aj napriek tomu túto sezónu hodnotím ako moju najlepšiu, pretože sa treba na to pozrieť ako na celok. Kto by bol pred rokom povedal, že budem tak vysoko? Celkovo teda nemôžem byť nespokojný. V Poháry Konštruktérov sme si nakoniec tretie miesto udržali. Mám veľkú radosť z toho, akých som mal okolo seba jazdcov, či už v tíme, Miloš a Martin, alebo aj ostatní s ktorými sme spolupracovali, Tomáš Pošefko či bývalý kolegovia Martin Frajka s Romanom Slatinom. Všetko to bolo super a veľmi som si to užil. Patrí vám veľké ďakujem. Dúfam, že naša spolupráca bude prebiehať aj naďalej.
Pre budúcu sezónu zatiaľ očakávania nemám. Rozhodne sa dosť teším, ale na rFactore 2 sa mi zatiaľ absolútne nedarí. Verím, že mód, ktorý je na servery nie je finálny. Bolo by treba rozhodne upraviť celkovo fyziku, pretože mi to pripadá ešte jednoduchšie než ten na rF1. Modely tiež nie sú reálne a spotreba paliva či pneumatík je veľmi nízka. Každopádne, všetkým želám pekné leto, užite si voľno. Ja by som sa mal premiérovo dotrepať aj na zraz, a tak sa už teraz veľmi teším.