Súhrn trestov GP Ruska – sk. B
Maršál:
Patrik Rusiňák – hlavný
Použitie dvoch rôznych zmesí pneumatík:
VŠETCI SPLNILI
Štart na zmesi pneumatík z Q1 – TOP 10:
VŠETCI SPLNILI
Použitie ESC v kvalifikácií:
VŠETCI V PORIADKU
PRVÝ ŠTART:
Petr Kolář nezvládol T1, narazil do bariéry a chybou hry sa odrazil tak, že nastala hromadná havária asi 15 vozidiel, väčšina ostala na šrot.
Rozhodnutie reštartovať preteky bolo podľa môjho názoru správne a stojím si za ním, kedže bez poškodenia ostali asi len 4 autá, ostatní boli zrelí na šrotovisko. Ani v reálnej F1 by sa nepokračovalo, nastali by minimálne červené vlajky.
Dilemou ostáva to, či udeliť Petrovi za tento štart trest. Pravidlá jasne hovoria že vinník reštartu sa posunie na koniec poľa, no v tomto prípade sa názory rozchádzajú kvôli chybe trate. Podľa môjho názoru by si za normálnych okolností Petr dosť poškodil auto, no nemyslím si, že by to dopadlo až takto. Niet pochýb o tom, že spravil chybu, no aj po diskusií s vedením ligy trest neudelím, len upozornenie. Vo fóre sa objavilo dosť názorov, no nechcem sa nimi nechať ovplyvniť a tak som rozhodol podľa svojho svedomia a subjektívneho názoru. Len pripomeniem, že veľa jazdcov skupiny B hovorilo, že tam niečo je a dokonca kvôli tomu ani nechceli štart za SC, ktorý by mal podľa pravidiel nastať, kedže si boli vedomí že ten bordel spôsobila práve chyba trate (aj keď s Petrovou pomocou). Čiže prvý štart považujem za neregulérny, no upozorňujem všetkých, aby sa snažili takýmto chybám trate vyhýbať, a ak na to prídu ešte pred pretekmi, tak by bolo dobré na fóre dať o takýchto chybách vedieť, aby sa neopakovala táto situácia, prípadne ak by sa to dalo ľahko odstrániť, tak aby došlo aj k oprave.
Rozhodnutie: Petr Kolář – UPOZORNENIE
Odpykané tresty:
Olda Hromek – prenesený trest Stop&Go 10s z GP Singapuru
Radan Hodek – nedobrzdil a narazil do Lukáša Balaja, ktorému poškodil auto
Rozhodnutie: Trest Drive Through odpykaný v pretekoch
Protesty:
Jaroslav Strišovský – prešetrenie prvého štartu
Rozhodnutie: uvedené vyššie
Lukáš Balaj – „I“ v Q1 – Radan Hodek havaroval na cieľovej rovinke, po havárií sa nebezbečne vrátil na trať práve Lukášovi do cesty. Kedže Lukáš postúpil s prehľadom do Q2, tak to riešiť nebudem, nabudúce si ale treba dať pozor.
Rozhodnutie: Radan Hodek – UPOZORNENIE
Zhrnutie:
Petr Kolář – UPOZORNENIE
Radan Hodek – UPOZORNENIE
Proti trestom a rozhodnutiam maršála sa môžete odvolať do 3.10.2018 – 12:00