|
17.04.2019 - 10:35 |
|
Vzhľadom na situáciu okolo trestov by som sa tiež rád vyjadril ja tu moc nepíšem ale sledujem čo a ako sa tu rieši, deje. Už to sledujem a premýšľam nad tým už dlhšiu dobu nie len túto sezónu.
- konzultovalo sa tu nedávno zhodou okolnosti v téme Závíraní a vytlačovaní:
napsal: Martin Slezar
Tedy ... jezdec v předu je povinen ponechat dostatek místa na průjezd (v zatáčce i na rovince) bude-li jezdec vzadu předním kolem nejméně na úrovni jeho zadního kola. Neponechání místa bude bráno jako zavření zatáčky nebo vytlačování. Toto pravidlo se však nevztahuje na jezdce, který tohoto bodu dosáhl za brzdným bodem té které zatáčky.
Proč se to nesmí vztahovat za brzdným bodem je asi všem jasné, pokud ne, jen připomenu, že jsou střelci co to tam pošlou z velké dálky, někdy i bez jakékoli šance manévr zvládnout. Brzdný bod se dá u každého jezdce téměř přesně určit z předchozích kol a nebude tak diskuze o tom, kdo má kde svůj brzdný bod.
Domnívám se, že nejde aplikovat doslova pravidlo, že jezdec v předu má bezvýhradnou volbu stopy. To by se nedalo předjíždět, Jezdec vpředu by to vždy zavřel a došlo by vždy ke kontaktu, nebo by se ten vzadu nemohl do souboje ani pustit. Jde spíše o fair play souboje, když si jezdci místo nenechají, skončí to kolizí.
V podstate s tým súhlasím len chcem podotknúť určité veci.
1. Už som písal aj tu X krát žiadny predbiehací manéver nie je bezpečný neviem prečo stále riešite nebezpečnosť manévru? Proste nikto nejde predbiehať niekoho s tým, že ho doslovne zostrelí ak ho zostrelí dostane trest, je si zato zodpovedný a toho vedomý. Ak to predvedie akokoľvek dobre či aj nie moc krásne bez poškodenia, vytlačenia, skrátenia trate je to úspešný predbiehací manéver nič viac nič menej, príde mi nezmyselné zapájať do toho x-y faktorov to je už skôr ako ovplyňovanie výsledku ako sa komu hodí.
2. Nebolo by ak chcete dosiahnuť, konzistentnosť trestov hodnotiť situáciu ako celok vzhladom na vzniknutý výsledok? (vytlačnie, poškodenie, skrátenie trate bez posudzovania nebezpečnosti)?
3. Predbiehací manéver si vždy vyžaduje spoluprácu oboch pilotov obiehaného aj predbiehajúceho. Napr. rovnaké manévre v úvode sa môžu skončiť úplne odlišne, preto mi príde divné riešiť či to bolo bezpečné alebo nebezpečné, nie bol to zvládnutý alebo nezvládnutý prebiehací manéver s určitým následkom, za ktorý si musí pilot niesť následky.
4. Fakt si myslíte, že keď budete trestať aj nebezpečnosť a zvyšovať tresty docielite krásne závodenie s kvalitnými predbiehacími manévrami v zákrutách alebo na konci roviniek? Existuje vôbec taký predbiehací manéver bez rizika kontaktu, nutnosti spolupráce oboch pilotov?
5. Ak chcete docieliť "čisté predbiehania" je to úplne jednoduché stačí jedno jediné pravidlo! Predbiehanie je možné len na rovinkách ( môžete si pri konkrétnej trati zvoliť aj na ktorých), kto je 300m pred koncom rovinky o milimeter vzadu musí toho vpredu pustiť do zákruty, bez toho aby ho ohrozil. Je to neskutožná somarina že?
6. Každý jazdec si to musí v hlave uporiadať sám alebo s pomocou niekoho iného či tým, že dostane trest alebo jeho incident bude riešený. Každý rozumný človek/závodník si uvedomí aha musím to spraviť najbližšie opatrnešie alebo precíznejšie ak nie dostane trest. Prípadne niekedy si aj človek verí ale nepodarí sa. V prípade závažnejších opakovaných trestov riešenia poznáte DQ alebo BAN. Ale neberte prosím Vás chalanom v nich toho závodníka, že si povie ach nemôžem vôbec zariskovať inak dostanem trest o tom nieje závodenie!
7. Pozerám sa na to aj s pohľadu obiehaného alebo poškodeného, dosť často aj osobne. Práve to vidieť na mojich štartoch, že sa kvôli opatrnosti prepadnem niekoľko pozícii, prípadne mi dosť často niekto hneď v úvode poškodí auto ale keď mám pocit, že to už prehnal dám aj V ale určite mi to nepríde demotivovanejšie ako keby niekoho obieham a troška ho tuknem (malý incident) a dostanem trest k výslednému času, kvôli tomu, že to bolo v prvom kole 2x20s ako v navrhovanej novej tabulke. 40s po preteku, tak to pri tuknutí niekoho môžem rovno v prvom kole zabaliť je toto pre Vás motivačné závodenie?
8. Nikoho som sa tým nechel dotknúť, poučovať atď. a cením si prácu komisie, vedenia, či prezentovanie nových vecí, návrhov skôr som to písal kvôli zamyleniu či fakt sa ide dobrým smerom...
Chcel som napísať ešte jednu vec ku komentáru Martina Slezara pri ustanovení odvolacej komisie pri incidente J. Andrša a Mareka Slezara, nič v zlom Martin myslel si to asi dobre ako vedúci ligy, ale prišlo mi to ako ovplyňovanie komisie - stačilo v pohode napísať to klasické formálne. Ak si nechcel incident posunúť ďalej a bol si s verdiktom stotožnený mal si ako hlavný maršál a vedúci ligy odvolanie zamietnuť. Ďakujem za porozumenie, pochopenie.
|
|
20.04.2019 - 19:50 |
|
Martin máš pravdu ,toto tu zabije zavodenie a nezmyselné v za tukanec je totálny nezmysel ,keby že mám dať za každý tukanec v tak v Číne dám 5 v ale bral som to ako snahu o predbehnutie a bez urážky ,niektorý tu dávajú za každú blbosť v ,je lepšie si pozrieť replay a tak podať protest a zvážiť či to je vôbec na šetrenie ,take tuknutie ja považujem len za závodný incident bez trestu ,z pozdravom
|