Seřadit:     printview




Autor: Zpráva:
PR GDPR Člen klanu
Technický vedoucí
295 Příspěvky
registrován: 03.04.2016
2 -3
02.09.2019 - 13:52  
McLaren F1 Team


Patrik Rusiňák:

Na našom výkone sa hľadajú pozitíva len ťažko. Prvá časť prípravy prebiehala na začiatku dobre, no vrchol dosiahla rýchlo a potom to bolo už len horšie a horšie, takže sme sa vlastne nepohli z miesta. O všetkom svedčí aj moje maximum v kvalifikačnom tempe, keď som ho zajazdil hneď v prvý týždeň a už som ho nezopakoval. Pretekové tempo sa nám zdalo celkom obstojné, no potom prišla studená sprcha. V kvalifikácií bol cieľ dostať sa do Q2 na najtvrdšej zmesy pneumatík, čo sa mi podarilo na poslednú chvíľu. Q2 bola ešte väčšia katastrofa. Kolo bolo len o pár stotín lepšie ako na Hardoch, no aj tak to prekvapivo stačilo na 7.miesto na štarte, cieľom boli prvé 3 rady, takže len tesne za očakávaním. Štart sa mi už tradične podaril a poskočil som na 5.miesto. Na Kemmel Straight som dokonca chcel zaútočiť na Maťa Bruňanského, no mal dobrú maximálku, čiže sa mi to nepodarilo. Ďalej som sa snažil jazdiť to, čo som mal natrénované. Darilo sa mi to, no videl som, že ostatní sú minimálne o 2 triedy inde. Pri odpojení Horniša a Nigrina som práve brzdil do Bus Stopu, a počas lagu došlo ku kontaktu s Tomom Pošefkom, za čo sa mu ospravedlňujem, no nebola to moja chyba. Stratil som 2 miesta a tak som bol opäť na svojej štartovacej pozícií. Ďalej som sa staral o pneumatiky, ktoré mali vydržať do 21.kola. To sa mi podarilo a prezul som podľa plánov na najmäkšiu sadu. Vyšiel som späť na 7.mieste, dosť ďaleko za Tomášom Konrádom. Cieľom bolo stiahnuť ho a predbehnúť. V 31.kole sa mi podarilo dotiahnuť sa na DRS, no Tomáš mal skvelý výjazd v 3.sektore a tak som pred Bus Stop nebol tak blízko ako by som chcel. V poslednom kole mi odišli pneumatiky a tak sa mi už nepodarilo zaútočiť. 7.miesto je sklamaním, ešte väčšmi po tom, čo som preteky dokončil v lepšom čase ako v simulácií. So setom sme šľapli úplne mimo, auto nerobilo to čo sme od neho chceli a mne osobne neprospela ani výmena volantu týždeň pred pretekmi. Okrem výdrže pneumatík sme neukázali vôbec nič, aj tá výdrž bola pravdepodobne ovplyvnená nedostatočným tempom. Žiaľ, zaspali sme na vavrínoch a pre Brazíliu musíme pripraviť set úplne od nuly, ak sa chceme chytiť. Nebol to návrat do McLarenu aký by som si predstavoval. Žiaľ, naša rýchlosť momentálne nepatrí ani do Top 10, sme doslova zdrtení. Musíme si vziať ponaučenie a začať niečo robiť, inak to môžeme rovno zabaliť, takéto preteky pre nás nemajú zmysel.

Petr Palasek:

První závod sezony a nemáme v McLarenu ani jednu dobrou zprávu. Již v testech, jsme se hodně trápili a nemohli se hnout z místa. Ztrátu na testech v Barceloně jsme naivně přikládali spíš trati než naší výkonnosti. Včerejší závod je pro nás jako tým velmi tvrdá rána a naplno se ukázalo, že naše obavy byly ještě mírné. Bohužel nejsme schopni z auta dostat více a ani netušíme kde je přesně náš problém. Máme nejhorší možnou kombinaci nedotáčivé na nájezdu a přetáčivé na výjezdu. Abychom trefili nájezd tak ničíme pneu a na výjezdu musíme strašně pomalu na plyn, abychom nešli do hodin. Bohužel na závodě ve Spa není jediné pozitivum – vlastně jen jedno pokud jde o můj závod a to, že jsem se snažil ho dojet i přes řadu problémů, ale i tak bohužel mi to technika opět nedovolila. Moje kvalifikační tempo je otřesné, bohužel jsem zajel své maximum na hardech a nestačilo to na TOP10 – nevím, kde brát. Závod bohužel vlastně skončil na konci prvního kola – kde jsem stupidně šel pod M. Adamce a ztratil pozice a následně mě poslal Maroš tvrdě do bariéry. Celé kole bez předního křídla a zničené všechny zavěšení, dlouhá oprava a výjezd na beznadějně posledním místě. Následné kroužení sám a jen sledování jak se řítí špička. Bohužel jsem si při pitech vypnul omezovač tak následovala ještě penalizace 10s stop and go. Pořád jsem chtěl alespoň dokončit závod, ale v posledním kole connection lost – dokonale završilo první závod. Aspoň 16.místo se změnilo v 18. Musím přiznat, že je to tvrdá rána – naše výkonnost je asi nejhorší v celém startovním poli. Kvalifikační tempo o 1,3s pomalejší než špička a závodní rychlost za TOP10 v ideálním případě, kdyby vše klaplo na 100%. Spa byl tvrdý knockout pro mě i pro celý McLaren. Bohužel jsme nyní úplně na dně a jediná dobrá zpráva je, že cesta vede jen nahoru.

Paly – závodní inženýr:

Strategie: Tým očividně zvolil strategii, která se až moc opírala o optimismus a málo o realitu. Jedna zastávková strategie s kombinací hard x soft, byla na začátku jako koule na noze, ze které se nedalo dostat. Při testech se tým dostal na životnost zhruba 21kol hardy a 13 kol softy. Tohle mohlo fungovat jen za ideálních podmínek. Tým začal ráno před závodem zbytečně panikařit a se strategii, která byla velmi nešikovná a asi nejhorší v celém poli.Daleko lepší by bylo jet na 2 pity jako vítěz Hanko.
Výkon Patrika:
Slušná kvalifikace a velmi dobrý start. Jízda velmi dobrá, lag ho bohužel stál umístění, ale je třeba říct, že vzhledem k pneumatikam měl nižší závodní rychlost než jezdci před níma volba strategie ho stála možnost jet jakékoli tempo. V podstatě šlo po celou dobu o snahu dojet do cíle.
Výkon Petra:
Velmi ustrašená kvalifikace. Vycházela z toho, že se tým již před závodem posral. Zbytečný útok na konci prvního kola co ani nebyl útok ho stál závod – chyba, která se nevidí ani u začátečníka. Neuvěřitelné zkoušet toto – a jen omluva za celou stáj M. Adamcovi. Po té více méně projížďka, najel nějaké závodní kilometry.

Seřadit:     printview

Předzávodní info

Další závody

.: 1.12. 20:00 Sprint Abu Dhabi 14 kol, 21 kol
.: 8.12. 20:00 VC Abu Dhabi, 42 kol
.: 15.12. 20:00 Sprint Malajsie 13 kol, 19 kol
.: 22.12. 20:00 VC Malajsie, 38 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz