Opět před námi stojí nová výzva, nová sezona, nové souboje i nové strategie, zkrátka, tentokrát všichni stejně od začátku.... ovšem změn a inovací bude tentokráte mnohem víc než kdy jindy.
V poslední, ne příliš šťastné sezoně na výběr modu a následných sporech s některými jezdci, došlo, jak jste si jistě všimli, k záměrně vyprovokovaných sporům, aby byl vyvolán dojem, že na naší lize něco nefunguje, že se nedokážu bez těchto jedinců obejít a ČF1L je tak odsouzena k zániku. Důvodem nebylo nic jiného, než tímto způsobem poškodit jméno ligy a přetahovat jezdce do nově vznikající ligy. Tento ubohý způsob získání jezdců nemá v simracingu co dělat a pokud se bojí konkurence, měli by se raději věnovat něčemu jinému a nepoškozovat esport jako takový. Tyto události mě však vyprovokovali k tomu, že jsem se rozhodl ČF1L nejen dále držet, ale i rozšířit, poskytnout vám více jezdění i více zábavy.
Všechny připravované novinky se úplně utajit nedají a tak jste si některých činností mohli všimnout. Hlavní změnou je zcela nový ligový mód. Nejedná se o nějaké zkopírování již existujícího módu jak tomu bylo v podstatě doposud. Je dle mého názoru zcela nefér aby někdo měl k dispozici už od začátku vyladěné setupy a věděl co a jak. Nikomu to však nemám za zlé, přesto jsem se pustil do této zásadní změny. Zakoupením „čistého“ modu 2019 pro rF2 jsem měl k dispozici ideální základ pro náš ligový mód. Zásadní úpravou kompresoru, turba i motoru, brzd i aerodinamiky, za dodržení podmínek pro chování monopostů F1 jsem ve spolupráci s Czechsim dal dohromady fyziku a s použitím reálných dat pro pneu včetně teplot, máme solidní monopost F1.
Nakonec stačilo tyto nastavené krasavce obléci do reálných tvarů a barev F1 2019 a stojí před vámi zcela nový monopost pro sezonu 2020. Poslední úpravou módu bylo rozšíření z Real F1 20-ti vozů na 51 včetně tří Safety Carů, u kterých fungují i světelné efekty s majáky a také bylo nutné připravit 48 nových helem, aby někteří z vás měli možnost si pro novou sezonu nasadit i novou helmu.
Mód ovšem není finální, finální podobu dostane po vyhodnocení testů, na které budete pozváni a vaše postřehy a názory pomohou finální mód doladit. Podrobné info bude zveřejněno současně s testovacím módem a tratěmi.
Dále jste si asi všimli nových reklamních banerů na VC Abu Dhabi, která se po několika letech jela jako noční závod, a to zcela bez problémů. K novým tratím se dostanu později a nejprve bych vysvětlil ty banery....
Nová spolupráce, nové možnosti....
CZECHSIM - ČeskoSlovenká ...liga zabívající se především plechovými vozy „plecháčema“ a Endurance series WEC a Blancpain „prototypy“ na platformě AC a ACC. Liga s dlouholetou tradicí v simracingu vám nabízí nejen si vyzkoušet nové možnosti, nové vozy, nový simulátor, ale především díky jejich dlouholetým zkušenostem v modování rFactoru, Assetto Corsa i jinných simulátorů, pomoci pro naši ligu překopat a naladit nový ligový mód a jejich členům nabídnout stejnou možnost zábavy u nás. Liga CZECHSIM bude podrobně představena později.
VirtualGP – samostatná kategorie spolupráce, především v oblastech vzájemné reklamy a propagace. Naše spolupráce se nebude týkat pouze „reklamních banerů“ na našich a jejich závodech, ale i v aktivní účasti při závodech, například i hodnocení a přezkoumání incidentů. Je tedy jasné, že se s některými z vás potkáme i na této lize, na další možnosti pro vás – simulátor iRacing. Další společné aktivity budou i v oblastech reálných akcí, jako jsou např. Motokáry, a jiné a jiné aktivity.... I o této lize se podrobněji dozvíte později v našich novinkách.
Další podstatnou změnou je rozšíření jezdeckých aktivit přímo u nás o platformu Assetto Corsa. Ano, vidíte správně, otevřeme novou platformu pro F1. Opět vám dáme ligový mód i tratě které jsou téměř hotovy a pokud bude dostatek zájemců, okamžitě vyhlásíme souběžný šampionát na této platformě a závody se budou konat v jiný termín a čas než hlavní šampionát na rF2.
Rozpracován a vyzkoušen je také projekt E-Formule. Tyto „splašené vysavače“ určitě mají své kouzlo a zajezdit si s nimi je zajímavé, nepředpokládá se však, že by v tomto byl spuštěn samostatný šampionát během nadcházející sezony.
Na další připravované novinky si budete muset ještě chvíli počkat. Jsou ve stavu dohod a příprav a jakmile to bude připravené, budete informováni jako první...
Zahájení sezony předchází, jako již tradičně, sestavení startovního pole. Toto bude obdobné jako v sezoně minulé s přihlédnutím na umístění v sezoně předcházející, lidský faktor a zájmy ČF1L a spokojenosti jezdců. Přednost budou mít ti, co doposud ligu podporovali a ti co ligu podpoří ať už prací nebo finančně. Revanžovat se vám budeme nejen kvalitním šampionátem se streami, ale i možností použít vlatní helmu, číslo na vašem monopostu, budete mít nárok na poháry a ceny věnované ligou nebo sponzorama.
Otevírám tímto volné přihlášky do šampionátu 2020/1 a žádám všechny co s námi chtějí jet, aby do Forum – Přihlášky 2020/1 … napsali svůj zájem o účast, popř. podmínky za kterých se můžou zúčastnit (např. směny v zaměstnání, atd...), ale i nabídka pomoci pro ligu (např. maršálování závodu, komentování, aj.), dále také s ohledem na minimum času na přípravu i vámi již dohodnuté angažmá a dohody o týmové spolupráci. Bude-li to možné, budou takové dohody akceptovány. U takových dohod bude především záležet na konkurenceschopnosti týmu v PK, např. vyšší výkonnost dvojice v A může kompenzovat slabší jezdci v B... závěrem uveďte, zda-li vás zajímá účast na Assetto Corsa.
Příklad:
Martin Martin,
č.33,
maršálování sk.A a úpravy módu,
dohodl jsem se s Pavlem Pavlem na sedačce B1 a chtěl bych být v B týmu s Karlem Karlem.
Mám zájem o závody F1 na AC.
Termín uzavření přihlášek je stanoven na neděli 12.1.2020. Po tomto termínu si nepřihlášení nebo nově příchozí nebudou moci vybrat ani dohodnout angažmá v týmu, ale bude jim přiděleno Vedením ligy. Nejpozději následující den budou zveřejněni jezdci A1.
Podle počtu přihlášených jezdců bude pro sezonu otevřen odpovídající počet týmů, dle uvedené tabulky. Avizuji předem, že není prioritou naplnit skupinu A a zbytek do skupiny B. Může se stát i situace, kde ve skupině B bude i více jezdců než v A. Záležet bude především na výkonnosti jezdců.
Budete-li aktivní ve výběru týmů i kolegů, je možné, že za pár dnů budeme znát kompletní obsazení. Nestane se – li tak, budeme postupovat následovně:
sestavená tabulka jezdců, podle které budou jezdci rozděleni do tří skupin do 13.1.2020
A1 - vedoucí týmu
A2 - týmová dvojka sk.A
B - jezdci skupiny B
1. Vedoucí týmů - A1 (po ukončení rozdělení se může A1 a vedoucí týmu změnit) uvedení v tabulce (např. bude otevřeno 8 týmů, bude 8 jezdců A1), si bude moci vybrat svůj tým, při online jednání ligy 12.1. ve 20,00 hodin na TS, a to od prvního uvedeného do osmého, postupně. Budou tedy rozděleny týmy i A1, bude oznámeno rozdělení do skupin a jak je již tradicí, můžou ustanovení vedoucí týmů zdělit návrhy na obsazení svých A2, B1 a B2 Upozorňuji, že vedoucí týmu není určená osoba na přípravu setupů, strategií, atd..., ale jezdec, který jedná za tým, stmeluje jej a organizuje rozdělení práce v přípravě v obou jeho skupinách.
2. Jakmile budou týmy rozděleny, nadejde čas na vyjednání pozice A2, kde jako první si vybírá jezdec A1 který se umístil na poslední pozici až po prvního. To vše musí být ujednáno do 48 hodin od stanovení A1, nejlépe však přímo na online jednání na TS.
3. Týmy skupiny A budou tedy obsazeny a je tedy jasné kdo bude bojovat o prestižní cenu nejen v Poháru jezdců, ale především v Poháru konstruktérů za skupinu A. Tito nový kolegové budou mít omezený čas na to, aby společnými silami vybrali své kolegy do svého týmu na pozice B1 a B2
Celý proces budu opět koordinovat prostřednictvím soukromých i veřejných zpráv a budu se snažit pomoci vám sestavit váš tým co nejdříve.
Věřím, že tedy 24.1.2020 budou návrhy na obsazení týmů kompletní, aby se oficiálně představila tabulka Týmy a jezdci 2020/1 na oficiálním srazu ČF1L v Českých Budějovicích. Poté bude čas na zapracování výsledků na web a formou oficiálního přihlašovacího systému ČF1L se již přihlásit na první závod sezony.
Je mě více než jasné, že spousta z vás je již na spolupráci dohodnuta. Zveřejněním těchto dohod, nebo soukromou správou mě, nejen že urychlíte sestavení týmů, ale také předejdete tomu, aby vám byli kolegové přiděleni vedením ligy. Především apeluji na A jezdce aby si prohlédli výkonnost B jezdců a jejich spolehlivost v účastech na závodech a podle toho je oslovili a nabídli sedačku u nich v týmu. Stejně tak již nyní můžou jezdci oslovit jiné jezdce a dohodnout si s předstihem sedačku v případném jejich týmu. Na základě již dosažených výsledků se dá odhadnout kdo bude na pozicích v A týmech. Tato výzva se týká především jezdců s nižší výkonností, aby se jim pak nestalo, že dostanou přidělenou sedačku bez dobrého vedení A jezdců, kde se můžou něco naučit, nebo také v týmu zcela bez A jezdců.
Finální představení týmů bude 25.1.2020 na srazu ligy.
Máte se tedy na co těšit, tak neváhejte a hlaste se. Vaše z brusu nové nikým neovlivněné a nevyzkoušené monoposty již na vás čekají......
Martin Slezar
vedoucí ČF1L