Seřadit:     printview
Autor: Zpráva:
Martin Slezar Člen klanu
Administrátor
1019 Příspěvky
registrován: 24.11.2014
0 0
04.05.2020 - 17:58 odpovědět 
Tomáš Staněk napsal:

Chápu, když je použit SC po startu závodu, nebo v úvodních kolech. Všichni jsou na tom stejně, malé rozestupy, nikdo na tom nezíská, nikdo neztratí a na trati je opravdu velký nepořádek, který ohrožuje bezpečnost závodu. Ale použít SC 15 kol před koncem, kdy hned několik jezdců bojuje o vítězství, jsou použité jiné strategie (takže někomu to pomůže a někomu uškodí) a to kvůli relativně běžné nehodě 2 závodníků, jejíž následky nikterak nebrání ostatním závodníkům a nepřináší žádné nebezpečí na trati, vyvolává minimálně podivné pocity... Pokud závod a vítězství v závodě ovlivní takováto situace, která ještě ke všemu není přesně popsána v pravidlech (o VSC v nich není ani zmínka a min. ve sk. B nikdy nebyl použit), není to úpně dobré a chtěl bych k tomu znát nějaké důvody a vysvětlení. Ano, beru to samozřejmě především z mého pohledu, protože to případné vítězství a ovlivnění závodu se mě určitě týkalo.

Martin Slezar Člen klanu
Administrátor
1019 Příspěvky
registrován: 24.11.2014
0 0
04.05.2020 - 18:29 odpovědět 
O SC a VSC se již diskutovalo dlouze, ale dávno. Proto vám shrnu to, jak by to mělo být všem známo. Je třeba rozlišit dva základní rozdíl, a to, že na závodě je fyzicky přítomný maršál a také fyzicky řidič SC.

1. Na závodě je maršál i řidič SC
V případě vyhlášení fáze SC maršálem vyjede na trať SC. Po vyzvání maršálem smí jezdci o kolo zpět předjet pole aby se vrátili do stejného kola. Ostatní jezdci dojedou SC a zařadí se do vláčku, bez zbytečně velkých rozestupů. Fázi SC ukončuje maršál textovou zprávou a SC zajede do boxů, tempo si řídí první jezdec. Jezdci můžou předjíždět soupeře až po projetí cílovou čarou. Po dobu celého prvního kola po fázi SC je zakázáno použití DRS.

2. Na závodě je maršál, nikoli řidič SC
Tato situace je i v případě, že řidič SC sice na trati byl, ale již z vozidla vystoupil (není druhá možnost se do něj vrátit)

V případě vyhlášení fáze VSC maršálem (text v chatu) upozorní i na zkutečnost, že funkci SC nahrazuje první jezdec pole (VSC), který nesmí překročit rychlost 200 km/h a dále se řídí pokyny maršála. Po vyzvání maršálem smí jezdci o kolo zpět předjet pole aby se vrátili do stejného kola. Ostatní jezdci dojedou SC a zařadí se do vláčku, bez zbytečně velkých rozestupů. Fázi SC ukončuje maršál textovou zprávou, tempo si řídí první jezdec. Jezdci můžou předjíždět soupeře až po projetí cílovou čarou. Po dobu celého prvního kola po fázi SC je zakázáno použití DRS.

3. Na závodě není přítomen ani maršál, ani řidič SC - ikdyž je tato varianta téměř nereálná, může dojít např ke ztrátě spojení maršála.
V tomto případě platí doslovný text opět z pravidel....
Pokud není k dispozici maršál, nahrazuje funkci SC vedoucí jezdec závodu, po 4 a více zprávách RR v chatu a jeho rychlost nesmí překročit 200 km/h. Na veřejném chatu zadá zprávu o převzetí funkce SC (např. SC..SC..SC) a nejméně ½ kola před ukončením SC, zprávu o ukončení (např. SC OFF).
Obecně tedy platí, že jezdci o kolo zpět předjedou celé pole a to dojedou aby se vrátili do stejného kola. Celkové sjetí pole kontroluje stále první jezdec (VSC) a po jeho sjetí fázi sám ukončí. I tady platí zákaz použití DRS v prvním kole po konci fáze VSC.

VYSVĚTLENÍ :
Nejsme reálná F1, proto máme pravidla SC mírně odlišná od reality tak, aby vyhovovaly našim podmínkám. Název VSC má u nás význam zcela jiný než aktuální pravidla reálné F1 Ty jsou u nás nepoužitelné, proto používáme již několik let tento termín pro situaci, kdy SC přebírá vedoucí jezdec, za STEJNÝCH pravidel, jako jsou při SC.

Seřadit:     printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 24.11. 20:00 VC Belgie, 33 kol
.: 1.12. 20:00 Sprint Abu Dhabi 14 kol, 21 kol
.: 8.12. 20:00 VC Abu Dhabi, 42 kol
.: 15.12. 20:00 Sprint Malajsie 13 kol, 19 kol
.: 22.12. 20:00 VC Malajsie, 38 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz