Vyjádření odvolací komise za tým Alfa Romeo:
1. Tomáš Vejrych vs Miroslav Chvojka:
Tomáš Vejrych bránil svoji pozici, při nájezdu do T2, po vnější stopě. Miroslav Chvojka byl, v okamžiku prvotního brždění, již mírně
před ním. Tomáš však správně neodhadl brzdný bod, probrzdil a na výjezdu opustil všemi čtyřmi koly trať.
Z telemetrie obsažené v replayi jasně vyplívá, že Tomáš Vejrych neprojevil jakoukoli snahu o dodržení limitů tratě. Naopak již od
vrcholu zatáčky akceleroval ve snaze maximalizovat rychlost, pronesenou skrz 2. zatáčku, díky čemuž se ubránil útoku ze strany
Miroslava Chvojky.
Tomáš měl možnost limity tratě dodržet i přes netrefení brzdného bodu, to by však vyžadovalo prodloužení brzdné fáze a pozdější
akceleraci, následkem čehož by však velice pravděpodobně ztratil svoji pozici vůči Miroslavu Chvojkovi.
S odvoláním na následující bod v pravidlech: „- jezdec
získal pozici a pozice nebyla bezprostředně vrácena -
+10s.“ bych tedy udělil
trest ve výši
+10s k výslednému času.
2. Martin Antol vs Matyáš Lukovský:
Martin Antol v posledním kole závodu výrazně zpomalil a umožnil tak Matyášovi Lukovskému se na něj dotáhnout a následně
mu úmyslně přepustil svoji pozici. Při nájezdu do posledního kola byl mezi nimi rozdíl 7,288 sekundy.
Tento případ není v pravidlech nijak exaktně popsán a týmová/mezi-týmová režie je zde povolena. Zda je účelová výměna pozic
mezi jezdci fair play nebo ne, to ať si posoudí každý individuálně. Ovšem co se mi na tomto konkrétním případě vůbec nelíbilo,
byl, ke smazání v jednom kole, příliš vysoký časový odstup mezi piloty. To pro Martina Antola znamenalo nutnost výrazného zpo-
malení. A úmyslné přibrzďování na rovinkách v ideální stopě, zbytečné přebrzďování zatáček a přehnaně opožděné zrychlování
na výjezdech z nich mi nepřijde jako zrovna nejbezpečnější způsob jízdy. V tomto případě se sice naštěstí nic nestalo, ale klidně
mohla nastat situace, kdy by za Martinem jel třebas nějaký okolista, který by nestihl zareagovat, a došlo by ke kolizi. Z tohoto
důvodu mi počínání Martina Antola v posledním kole nepřišlo jako zcela bezpečné.
Na základě víše popsaného bych spíše apeloval na vedení ligy, aby řešení podobných situací aplikovali do pravidel, popřípadě
aby vydali alespoň oficiální stanovisko. Dle současného znění pravidel ligy jsem nucen tedy vyřknout verdikt:
bez trestu.
3. Nedodržení limitů tratě v Q2, Matyáš Lukovský:
Dle serverového ralpye Matyáš Lukovský v průběhu svého rychlého kola v kvalifikaci č. 2 porušil hned 2x limity tratě a to na výjez-
dech ze zatáček 8 a 18.
Průjezd zatáčkou č. 8 byl ovlivněn zcela jasně viditelným lagem, který znemožnil přesně určit skutečnou polohu vozidla na trati.
Tento lag šlo jasně pozorovat nejen, co se týče polohy auta, ale také dle výpadku telemetrie v replayi. Na základě těchto důkazů,
s přihlédnutím k presumpci neviny, nejsem schopen na 100% potvrdit, že Matyáš v tomto případě porušil limity tratě a jsem nucen
jeho
průjezd 8. zatáčkou považovat za korektní.
Na výjezdu z 18. zatáčky došlo ke z cela jednoznačnému porušení limitů tratě ze strany Matyáše. K samotnému opuštění dráhy
sice došlo až po protnutí časomíry, ale atypická konfigurace cílové čáry na okruhu v Sochi umožnila tímto způsobem získat výhodu
pro průjezd poslední zatáčkou, do které si, díky tomuto postupu, Matyáš mohl vnést vyšší rychlost, což mělo příznivý vliv na jeho
výsledný čas. Z výše uvedených důvodů jsem nucen prohlásit Matyášův
průjezd zatáčkou číslo 18 za jednoznačné porušení pra-
videl o limitech tratě.
Můj verdikt tedy zní:
+1s do příští Q2.