Seřadit:      1 2  » printview
Autor: Zpráva:
Jan Veselý Člen klanu
Pilot GP2
63 Příspěvky
registrován: 25.06.2018
3 -1
04.08.2023 - 19:56 odpovědět 
Zdravím přátelé.

Rád bych Vám poskytl pár informací o aktuálně připravovaném módu pro sezónu 2023/2.

Modely módu jsou založeny na reálné předloze dle ročníku 2023. Fyzikálně je oproti jarní sezóně největší rozdíl v pneumatikách.
K loňským pěti směsím suchých pneumatik (C1 – C5) přibila šestá, s označením C0. Všechny suché směsí mají kompletně
překopané prohřívání a přilnavost. Zkráceně, bude jednodušší udržet pneumatiky v ideální pracovní teplotě. U obou směsí
mokrých pneumatik byly upraveny úrovně přilnavosti, aby dobře navazovali na nové suché směsi. Přechod mezi suchými
a přechodnými pneumatikami je mezi 15 – 20% (HUD ukazuje mokrost 15%, přibližný bod deaktivace DRS). Přechod mezi
přechodnými a mokrými pneumatikami je mezi 55 – 65% (HUD ukáže přechod z mokrosti 60% na 100%; 60% na HUDu
je eště na přechodné, 100% je už na mokré). V návaznosti na upravené pneumatiky bylo nutné opětovné zavedení třetího
tlumiče. Novinkou pro nadcházející sezónu je na-prování aerodynamických vlastností vozu vzhledem k atmosférickým
podmínkám na dané trati, což v praxi znamená, že mód si z trati vytáhne údaje o tlaku a teplotě vzduchu a v návaznosti na
to upraví aerodynamické vlastnosti vozu podle nich. Jinými slovy při stejném nastavení křídel bude vůz mít na různých tratích
různý aerodynamický přítlak a odpor. Zároveň bude tato změna mít vliv i na chlazení motoru a brzd, jehož účinnost se bude
také trať od trati měnit. V návaznosti na výše zmíněné byl zvýšen maximální rozsah chlazení předních i zadních brzd,
aby nemohly nastat problémy, které strašili některé piloty před loňskou velkou cenou Ázerbájdžánu.

Zde jsou základní fyzikální parametry v číslech. Ideální teploty pneumatik: C5 – 93 °C; C4 – 95 °C; C3 – 98 °C;
C2 – 102 °C; C1 – 107 °C; C0 – 113 °C; Int – 81 °C; Wet – 67 °C. Ideální provozní teplota motorového oleje: 123 °C,
kritická teplota motorového oleje: 127 °C, nebezpečná teplota motorového oleje: 136 °C (zde začíná motor kouřit).
Optimální teplota brzd: 425700 °C, kritická tloušťka předních brzdových kotoučů: 2,27 - 2,33 cm, kritická tloušťka
zadních brzdových kotoučů: 2.07 - 2,13 cm. Všechny tyto údaje budou také zapsány v poznámkách u setupů,
které budou opět ke stažení na stránkách, takže je budete moct vidět přímo ve hře.

V nejbližší době bude vydána nová verze módu již se všemi monoposty pro nadcházející testování.

V předsezónním testování (neděle 6. 8. 2023) budeme zkoušet také jednu novinku v motorové oblasti. Stávající boost
bude přepracován na tzv. systém Push 2 Pass (zkráceně: P2P). Tento systém bude čerpat fyzikální parametry z boostu
(navýšení výkonu, spotřeby atd.) a bude jejich použití omezovat na 15 vteřin na jedno kolo (konkrétní hodnota není zatím
pevně stanovena). Při každém průjezdu cílovou čarou se časovač systému resetuje a to i v kvalifikaci, kde bude potřeba
promyslet, na kterých místech jej bude nejvýhodnější aktivovat. Systém P2P se aktivuje stiskem tlačítka, které bude
potřeba nastavit na místo ovládání boostu (v rFactoru tlačítko: Activate Push 2 Pass). V sekci customize u auta (tam,
kde si nastavujete viditelnost Halo) bude možné nastavit, zda chcete mít systém aktivní jen po dobu stisknutí tlačítka
(Na podržení), nebo zda jej chcete jedním stiskem zapnout a druhým vypnout (Zapnout/Vypnout). V takovém případě
se systém deaktivuje také v případě, že povolíte plyn, nebo sešlápnete brzdu (jako u DRS). Zbývající čas v daném
kole je možné vidět v chatu (při aktivaci, případně stiskem speciálního tlačítka; v rFactoru tlačítko: Check Remaining
Push 2 Pass Time
) a v případě, že systém bude schválen pro použití v sezóně bude počet zbývajících sekund pro
aktivaci přidán do displeje na volantu a do hudu na Halo (stávající ukazatel boostu je i nadále funkční a při aktivaci
systému P2P ji bude indikovat červeným nápisem Strike).

Na závěr bych Vás chtěl eště požádat, abyste mi jakékoli postřehy, připomínky či vaše názory na změny popsané
výše napsali do tohoto vlákna na fóru. Kdybyste našli někde chybu, nebo měli jakýkoli nápad na změnu či vylepšení,
budu rád za jakoukoli odezvu.

Přeji všem hezký zbytek dne.

Jan Veselý

Lukasz Maciejewski Člen klanu
Pilot GP2
77 Příspěvky
registrován: 26.03.2018
1 0
06.08.2023 - 14:36 odpovědět 
P2P is great smiling
Sometimes the gears go down by 2, for example from 5th to 3rd. Especially in Singapore, once my engine died because of it.

Jakub Chmelík Člen klanu
Administrátor
73 Příspěvky
registrován: 27.12.2021
3 0
07.08.2023 - 07:22 odpovědět 
Přidám své poznatky po včerejším testování

Můj pocit z vozu v módu T208 oproti modu T205 který byl na serveru k testovaní celé léto je že vůz je více nepředvídatelný hlavně teda zadní část vozu jak na brzdách tak v rychlých zatáčkách trochu mě to zaskočilo s předchozí verzí se jezdilo lepe a nemusel jsem to tolik honit po trati a tím pádem jsem autu více věřil a byla jízda bezpečnější. Auto se proste chovalo úplně jinak.

Problémy které jsem měl včera s jízdou na většině tratích jsem s předchozí verzí neměl. Určitě to chce posílit grip zadní nápravy a udělat něco s brzdami kousaly se zadní kola i při plném rozložení brzd na předek a zvýšeném brždění motorem. S takovým chováním si myslím že by se zase startovní pole brutálně roztáhlo.

P2P je novinka která nahradí boost do závodu se mi to zdá jako fajn změna po letech akorát si zatím nedokážu představit jak bude vypadat kvalifikace a jak se s tím všichni vypořádají v tomto případě bych ocenil kdyby jste se zde vyjádřily všichni abych mohl dle Vás rozhodnout zda zůstaneme u klasického BOOSTU nebo přejdeme na novinku PUSH 2 PASS

Prosím všechny vyjádřete svůj názor je to potřeba ke spokojenosti všech

Martin Slezar Člen klanu
Administrátor
1019 Příspěvky
registrován: 24.11.2014
4 -2
07.08.2023 - 09:54 odpovědět 
Mé vyjádření je směřováno především k novým a průměrným jezdcům, kterých je u nás většina. Můj pohled na věc bude tedy spíše s ohledem na jezdění a závodění, než na atraktivitu a profesinálnost modu.

Všeobecně musím říci, že Honza je v modovaní profík, dokázal využít další možnosti rF2 kde hraje roly každý detail jak v jízdě, tak v nastavování. Dle mého názoru je takový mód ale vhodný pro ligu obsazenou jezdci s kvalitou minimálně naší top5. Všichni ostatní se v tom budou zase jen plácat, čekat kdo jim pošle aspoň trochu řiditelný set, bez kterého závod nedojedou.
Liga potřebuje mód který si zkusí nováček a bude schopen auto ovládat a připravit si strategii na závod kterou jednoduše pochopí a realizuje. V opačném případě se otočí a bude hledat sedačku někde jinde. Tím se sami připravíme o nové jezdce, jak se tomu děje poslední dobou. Od spousty jezdců jsme měli info že máme jeden z nejtěžších módů a místo zjednodušení se vždy jen ztížil, přidali se novinky v ovládání a průměrný jezdec který už u nás jezdil a dosavadní mód zvládal, se těžko učil další věc. Ti nový se ani nepřihlásili protože nedají ani minulý mód.

Konkrétněji:
několik týdnů se na serverech testoval nový mód 205. V základu byl hodnější a proto i ovladatelnější pro všechny jezdce. Zkušební verze 207 která se na veřejnost ani nedostala byl dost nepovedený pokus o úpravu pneu pro některé tratě. Po techto týdnech kde na 205 byla jen chvála se na testovacím dnu objevil mód zcela jiný, specifikoval bych ho jako upraven7 207. Důvod proč na testech nebyla 205 doplněná jen o ostatní monoposty, nevím.
Další změny:
PUSH 2 PASS - atraktivní novinka pro jedno kolo nebo spíše pro jeden moment, ale ne pro závod. S BOOSTem si jezdci mohli hospodařit s palivem podle svého stylu. Někteří tlačili na začátku závodu aby ujeli, někteří šetřili aby v závěru využili lehčí auto, další používali boost pouze na předjíždění či bránění a ti ostatní jej dali vždy na rovince aby nabrali čas a nemuseli přemýšlet nad složitostí kalkulace paliva do konce závodu. Nic z tohoto s P2P už není možné. Pushovat budou muset všichni i když to nebudou potřebovat, jen aby měli lehčí auto, protože ušetřené palivo pak nemají možnost využít. S dostatkem paliva byla možnost boostovat třeba polovinu kola, soupeře dojet, předjet a ujet !!! Za 15s pokud se dotáhnu, už nepředjedu a nemám šanci poodjet. Tak k čemu takové omezení? A kvalda? Kdo z jezdců dokáže přesně odhadnout nejlepší místa pro využití 15s z dvouminutového kola? Zase budou čekat na radu od top5. Kdo poradí nováčkům když si to přijdou zkusit aby se jim to u nás lýbylo? A proč vlastně čekat na radu když s boostem si každý sám mohl určit kdy použije zvýšený výkon...
LAUNCH CONTROL - že někteří nevíte co to je a jak se to používá? Ano, vím, nikdo vám to nevysvětlil, nenaučil použitý a neřekl výhody a nevýhody. Tedy jen ve zkratce... pomocník při samotném startu, zásadně přispívající k bezpečnosti. Start LC se vám nestane že by jste z přemotivovanosti dali moc plynu a tak přetočili monopost a tak neúmyslně poškodili nejen sebe ale také soupeře. LC vám pomůže plynule a poměrně rychle odstartovat. Jde tedy o prvních deset sekund závodu , které nemají zásadní vliv na konečné výsledky, ale můžou mít zásadní vliv na to vůbec závod jet. navíc - LC je pro všechny stejný a každý s ním může startovat, zablokováním jeho používání zůstane výhodou jen lepší volant který má jen pár lidí na lize a těm se nezakazuje požívat tuto výhodu ??? Pokud LC může svým způsobem nahradit drahou a výkonnou techniku a dorovnat tak možnosti všech, ponechal bych LC a to ve stejné síle jako je využití drahých volantů s tímto systémem.
Párování tratí podle tlaku, vlhkosti atd..??? ptám se proč taková komplikace? Monopost se bude na každé trati chovat úplně jinak, tady mod a jeho chování bude závod od závodu jiný ?? Ikdyž jsem zatím neměl možnost tuto změnu důkladněji otestovat, pokládám si otázku - je to zjednodušení modu aby k nám přišli nový a třeba i nezkušení jezdci ??? Odpověď je i na vás.

Tedy za mě po testech:
Použít testovaný mód 205 bez dalších úprav, doplnit do něj auta, LC a BOOST a s tímto módem udělat reklamu do simracingu a pozvat nové jezdce, kde i oni si užijí jízdu, předjíždění a souboje a nebudou potřebovat vysokou školu aby pochopili co po nich vlastně ten velmi těžký a složitý mód chce. Věřím, že i většina našich kluků má stejný názor, ale ti jen teď mlčí a nic nenapíšou a pak v průběhu sezony na náročnost nadávají , někteří odejdou a nový ani nezkusí pár tréninků

Jaroslav Strišovský Člen klanu
Hlavní manažer týmu F1
630 Příspěvky
registrován: 22.09.2015
2 -1
07.08.2023 - 11:39 odpovědět 
caute za mna kratka reakcia na test:
- mod za mna fajn, ale suhlasim s tymi co tu pisu, ze je tazsi ako ten predtym.. ci lahsi mod stiahne pole neviem, ti co budeme jazdit vpredu na nejakom limite tak aj tak budeme lepsi ako vyletnici vzadu
- P2P sa mi paci, ozivenie, nieco nove, ale kludne moze ostat aj prepinanie boostu ako bolo, ide o velmi podobnu vec, kto nezvladne manazovat palivo cez boost tak ani cez P2P a naopak.. je to len mala nasobilka a scitavanie, odpocitavanie..
- pneu na ktorych sme jazdili mi prisli celkom OK, okrem singapuru mi to aj pekne na ostatnych tratiach drzalo a jazdilo sa celkom pohodlne (spa, monza, suzuka a austin)
- LC by som kludne ponechal a ak bude tak ju budem aj vyuzivat
Este na zaver len taka otazka, ani netreba na nu odpovedat.. do akej miery treba robit nejake kroky k tomu, aby ti pomali boli spokojni, aby to bolo jednoduche pre nich atd? Kolki z nich vcera testovali?

Tomáš Tesař Člen klanu
Pilot F1
114 Příspěvky
registrován: 19.09.2016
2 0
07.08.2023 - 16:26 odpovědět 
Zdravíčko pánové,

zkusím rovněž reagovat.

Neměl čas vyzkoušet T208, ale co jsem testoval T205, tak proti jarní sezoně mi tento mód přišel i v defaltu, kdy jsem se kolikrát i s ním pracně naučil trochu si ho upravit, tak pocitově mně mód verze T205 přišla víc stabilnější a ani zadní část vozu nebyla jak to říct tolik náchylnější na přetočený smyk a jelo se mi s ním lépe a ani tolik zadní brzdy se nesekali. Co se týče LC tu jsem nikdy nepoužíval. Asi bych byl pro, aby se někteří neurazili zkusit dát ty věci verzi T205, jak i píše Jaroslav. Co se týče boostování, to jsem použival velmi často a i uměl s ním lépe korigovat než bych asi měl problém se naučit používat nový systém P2P. Přeji všem pohodový den

Patrik Novotný Člen klanu
Technický vedoucí
161 Příspěvky
registrován: 13.11.2016
2 0
07.08.2023 - 19:57 odpovědět 
Nevím, jestli to bylo Honzovo nastavením nebo změnou fyziky, ale určitě to bylo na výjezdech přetáčivější a celkem nevyzpytatelné na brzdách. To také předtím nebylo.
P2P se mi moc nelíbí. Jednou už tu byl mód, kdy se mačkali čudlíky několikrát za kolo a člověk se ani pořádně nevěnoval ježdění. Takže já sem pro nechat boost

Jan Nováček Člen klanu
Administrátor
21 Příspěvky
registrován: 16.06.2016
2 0
07.08.2023 - 20:27 odpovědět 
Ahoj,
Taky přidám pár postřehů odemě,nejprve musím pochvalit Honzu za práci na modu a krásné modely.
Co se týče chování vozu tak auto bylo ponekud neklidné hlavne při brzdění a také přetáčivější,za mě teda verze T205 byla lepší.Pokud chceme mod zjednodušit a přilakat více lidí tak vidím smysl v T205 a nebo upravit to co zminuje Patrik na T208.Pak tu máme novinku P2P sice jsem to včera ani nezkusil ale asi bych byl pro zachování Boostu,at si jezdec sám volí kde se přidat atd.

Josef Andrš Člen klanu
Pilot GP2
51 Příspěvky
registrován: 17.03.2018
2 0
07.08.2023 - 22:32 odpovědět 
Ahoj,
taky musím pochválit Honzu za práci na módu a krásné modely.
Mě verze T205 zatím vyhovovala nejvíc. Tak jak výše píše Honza N., tak včera při testech se mě zdál monopost neklidný při brzdění a trochu víc přetáčivý.
Ale to muže být i nastavením, každý má jiný jizdní styl.
Jsem pro zachování boostu. LC nepoužívám.

Jan Veselý Člen klanu
Pilot GP2
63 Příspěvky
registrován: 25.06.2018
1 0
16.08.2023 - 20:48 odpovědět 
Byla vydána nová verze hlavního módu: CF1L_AUTA_2023.20 (aktivní na serverech a ve stahuj)

Změny oproti CF1L_AUTA_2023.T208:

Fyzika:
Dokončené párování módu a tratí.
Opravená nekompatibilita průběhu brzdného momentu zadních brzd s aktuální verzí rFactoru (odstranění problému s brzdami při testech).
Upraven defaultní setup.
Odebrán systém Push 2 Pass.
Navráceny motorové režimy BOOST.

Poznámka: Byla ponechána možnost aktivovat BOOST pomocí tlačítka Activate Push 2 Pass
bez časového omezení v režimu stiskem zapni, stiskem (nebo brzdou) vypni. BOOST tedy
bude možné ovládat buďto klasicky, přepínáním zvýšit/snížit, případně držením tlačítka
Temporary BOOST, jak tomu bylo doposud, nebo nově taktéž pomocí tlačítka
Activate Push 2 Pass.

Modely:
Upraveny odlesky a stíny na všech vozech a helmách.
Vyměněna růžová verze Alpine za modrou.
Upraveny odstíny barev na voze Aston Martin.

Zvuky:
Přepracovány zvuky motorů u všech vozů.

Seřadit:      1 2  » printview


Než začneš odpovídat musíš se zaregistrovat!

registrace
přihlášení

Předzávodní info

Další závody

.: 8.12. 20:00 VC Abu Dhabi, 42 kol
.: 15.12. 20:00 Sprint Malajsie 13 kol, 19 kol
.: 22.12. 20:00 VC Malajsie, 38 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz