|
Pilot GP2 |
|
72 Příspěvky |
registrován: 01.01.1970 |
|
|
28.05.2012 - 19:30 |
|
Jelikož magazín umřel, tak to tu oživuju
____________________________________________________________________________________________________
Kvalifikace:
V kvalifikaci jsem po testech počítal se 4. místem. Michalovi se ale nepovedlo (díky chatu???) zajet dobré měřené kolo, a tak jsem zůstal před ním na 3. místě. Takže spokojenost.
Závod:
Po nezbytných restartech (*YAWN*) přišel ostrý start. Ten se mi povedl a do první zatáčky jsem najížděl po boku Lukáše, ale ten byl na vnitřku, takže si svou pozici v klidu uhlídal. Bohužel v Mirabeau Vladko neviděl Michala a vznikla kolize, kdy mě Vladko otočil a já ucpal nájezd ke Grand Hotelu. Propadl jsem se na 7. místo s pochroumaným autem, ale naštěstí se s tim dalo jakžtakž jet. Postupně jsem se prokousával dopředu až na 4. místo. Následovaly boxy. Po nich jsem se znovu usadil na 7. místě. Po chvíli jsem se znovu prokousal na 4. a zajel do boxů na druhou zastávku. Vrátil jsem se jako pátý a doháněl Petra Bracháka, který měl už značně ojeté gumy. Po pár kolech dotírání se mi ho povedlo předjet a já se znovu vrátil na 4. pozici, na které jsem i dojel.
Škoda incidentu, ale to se stává, navíc kluci ve předu byli hodně rychlí, takže bych nestíhal asi ani tak.
Stájový kolega Tonda Polák si dojel pro 7. místo, takže přísun bodů pro Lotus F1 Team byl značný a zatím se držíme ve vedení WCC. Takže v tomhle ohledu spokojenost.
Snad se na náš tým usměje v Kanadě víc štěstí a přísun bodů bude větší.
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
28.05.2012 - 20:45 |
|
Tak taky přidám svůj příspěvek.
Kvalda se mi vůbec nepovedla. Bohužel byl u nás doma trochu chaos, protože jsme se vrátili z víkendu asi hodinu před závodem. Nedokázal jsem se pořádně soustředit a najít potřebný rytmus. Škoda, chtěl jsem se poprat o první řadu, protože jsem měl natrénovano a tajně jsem doufal, že se mi podobně jako Schumimu podaří poskládat optimální kolo a čas okolo 1:13,5. První sektor byl ještě dobrý ale pak jsem vždy ztratil rytmus a skoro žádnou zatáčku jsem neprojel jak jsem chtěl. Navíc mi při podřazovaní skákali dvě rychlosti současně což mě úplně rozhodilo. Asi jsem tlačil moc na páčky.
Při prvním startu byl trochu více optimistický Aleš a kolidoval s Lukášem D. a i když se mi podařilo projet bez úrazu, bylo mi jasné, že přijde restart.
Druhý start byl na mé poměry slušný a aspoň jsem si uhájil pozici, což je pro mě víc než dost. Ostatně nechápu, jak někdo může startovat s 17.000 otáčky a odpálit jak raketa ? To je mi nadále záhadou. Já když dám přes 10.000 otáček tak mi líta zadek jak na ledě.
Hned v prvním kole bylo horko. Vladko a Aleš jeli přede mnou bok po boku a výsledkem bylo, že Vladko se musel otřít o svodidla. Vladko tím ztratil rychlost a bylo mou povinností této šance využít. Bohužel jsem netušil, že Vladko to i z této pozice zkusí na Aleše znovu a překříží mi trať. Tím jsem ztratil přední brzdy a skončilo to hromadnou kolizí, kterou nejvíce odnesl Aleš. Díky tomu poodjel i Lukáš a narozdíl od prvního startu získal obrovský náskok. Dobře se vymotal ze zácpy i Vladko a poodjel taky. Přede mnou se objevil i Tonda Polák. Jel sice slušně ale pak udělal chybu a já měl před sebou volnopu trať. Stahovat uprchlíky se mi sice nedařilo, ale aspoň mi neujížděli. Kupodivu se mi jelo s plnou nádrží velmi dobře a první stint byl docela slušný. Bohužel jsem ztratil přes tři sekundy, když jsem se dostal za dva jezdce, kteří spolu sváděli souboj o pozici ale ztráceli již kolo. Držel jsem od nic malý odstup a čekal téměř dvě kola než mi uvolní cestu, protože v Monaku to snad ani jinak nejde. Tím moje ztráta na Vladka narostla k dvanácti sekundám. V 19. kole jsem zajel do boxu a vypnul opravy z kolize z úvodního kola.
Vladko asi ztrávil nějaký čas na opravě a díky tomu jsem vyjel za Vladkem asi jen s dvou-sekundovou ztrátou. Dařilo se mi držet jeho tempa a po desetinkách se mu i přibližovat. Kupodivu ale jsem zajížděl stejné časy jako v minulém stintu, přestože jsem měl o cca. 40 litrů méně. Čím to bylo netuším, jako bych dostal vadnou sadu gum :-) Ale stejně jezdil i Vladko, takže se možná změnila teplota trati ?
Protože se v Monaku nedá předjíždět a stint na 27 kol mi přišel hodně, rozhodl jsem se rozdělit tento stint na dvě půlky. Aktivoval jsem zastávku a přišla mi odpověď od mechaniků, že jsou ready. Když jsem přijel do boxů, tak mechanici zřejmě stávkovali za vyšší plat a ani nevylezli z boxů. V té chvíli mi bylo jasné, že souboj s Vladkem o druhýho fleka je ztracen. O kolo později jsem zajel do boxů znovu a tentokráte byli mechanici na místě. No říkal jsem si, že je to asi trest za incident v první kole. Zbytek závodu byla už nuda, protože jsem neměl s kým bojovat. Zkoušel jsem pár rychlých kol, abych neztratil koncentraci a neudělal nějakou fatální chybu.
Jako pozitivum tedy beru hlavně fakt, že jsem krom úvodní kolize s Vladkem, neokusil chuť monackých svodidel. Ke spokojenosti mi chybělo, lepší kvalda, trochu více štěstí v úvodním kole, asi tak tři desetinky na kolo, nestávkujíci mechaniky a lepší strategii. Ta dvou resp. nechtěně tří zastávková byla prostě moc.
Gratuluji Lukášovi i když už je tím trochu nudnej :-) Taky Vladkovi, který ukázal v Monaku neskutečnou rychlost. Také ostatním kteří dorazili do cíle a "kolečkářům" za, v drtivé většině, příkladné pouštění, protože tady v Monaku to musí být i pro ně těžké a stresující. Taky bych chtěl povzbudit svýho kolegu, který zajel slušný výsledek a doufám, že tím zahodí tu frustraci s výsledků a zůstane s námi.
Díky
Michal
|
|
Pilot RC modelů |
|
18 Příspěvky |
registrován: 01.01.1970 |
|
|
29.05.2012 - 15:08 |
|
Já chtěl jet na 1 pit (superměkké pneu by mi vydržely), ale bohužel jsem měl po startu oťukané nápravy, kvůli kterým jsem pak auto dodělal v jedné šikaně. Tak sem nasadil střední gumy a zkusil dojet až do cíle. Kdyby byl závod o kolo delší, asi bych za sebou Petra Mileva neudržel.
|