1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
12.11.2012 - 14:12 |
|
Ahoj.
Tak jaký byl závod z vašeho pohledu ? Napiště, docela mě baví si to pak číst. I já přispěju.
V kvaldě bylo mým prvotním úkolem uzmout pole, protože oba jezdci Sauberu byly penalizovaní. Sice s časem jsem nebyl moc spokojen, ale plán byl i tak splněn.
Na startu jsem měl problém, protože mi přeskočila jednička na dvojku. Sice už mi řazení často nechybuje, ale byla smůla, že mě to opět potkalo a zrovna na startu. Byl jsem tedy rád, že jsem udržel aspoň druhou pozici. Bohužel tím utrpěla i má strategie, protože se přes Aleše nešlo dostat a to i když jsem mu visel na zadním křídle. Aleš jel sice docela slušný tempo, nicméně v těch technických částech jsem musel jet o trochu pomaleji a předjíždět se tam bez rizika havárie nedalo. Protože jsem věděl, že jet na jeden pit znamená jet na konci stintů na hodně ojetých gumách, rozhodl jsem se zariskovat a jet na dva pity. Navíc jsem měl informace, že obou jezdcům Sauberu se moc nedaří a i přes zastávku zůstanu s rezervou před nimi. Také jsem si hlídal, aby při této strategii nenarazil na provoz. Jediným jezdcem, který mě mohl trochu zdržet byl Tonda. Ale na hodně ojetých gumách neměl zrovna nejlepší výjezd na rovinku, takže se mi poměrně lehce podařilo dostat před něj. U druhé zastávky jsem udělal obrovskou strategickou chybu, neboť jsem měl zajet do boxu nejpozději 14 kol před cílem. Bohužel jsem si nějak vsugeroval, že to má být 12 kol a svůj omyl si uvědomil až příliš pozdě. Možná jsem měl zajet tak 15. kol před cílem, abych zbytečně neztrácel na ojettějších gumách na konci druhého stintu, protože v té době měly mé gumy za sebou více kol, než ti co tou dobou jeli na jeden pit a měli tedy svou první zastávku a nějakých šest kol později. Potřeboval jsem totiž stáhnout cca. 20 sec. náskok Aleše a ne jezdit stejné či pomalejší časy. Ty tři kola navíc u druhého stintu mě stáli minimálně 4 sekundy v cíli. Pak jsem měl trochu smůlu, když jsem dojel postupně dva jezdce o kolo zpět zrovna v té nejtechničtější pasáži a v mezičasech zjistil, že mě to předjetí stálo další dvě sekundy. V té době už se mi honilo hlavou, jestli bude lepší jet na jistotu a neudělat chybu, neboť kolem pěti sekund za mnou jezdil Lukáš a nebo do toho jít po hlavě a zkusit dojet Aleše, kterému gumy museli začít každou chvíli vadnout. Lukáš už konečně začal uznávat zákony fyziky a přestal se mi na těch jeho jetinách přibližovat a já začal mohutně stahovat náskok Aleše. Věřil jsem, že pokud bych ho dotáhnul tak na mnohem čerstvějších gumách bych se už před něj dostal, ale bohužel mi to tak o kolo nevyšlo. Nezbývá mi tedy než mu pogratulovat k vítězství a trošku si postěžovať na nepřízeň osudu. Ačkoliv jsem za celý závod neudělal žádnou větší jízdní chybu, tak nepovedený start a pozdně zvolená zastávka mě nejspíš stála šanci vyhrát konečně závod. Taková šance se už nějakou dobu nemusí opakovat. Prostě od prvního závodu v Monze, kde mi hra spadla pár kol před koncem a kde bylo vítězství na dosah, chybí prostě i trochu štěstíčka. Aleš sice zajel vítečný závod, ale prostě jsem věděl, že jsem dneska rychlejší než on a kdo ví kdy bude šance na vítězství tak blízko ?
|
|
Pilot F1 |
|
92 Příspěvky |
registrován: 01.01.1970 |
|
|
12.11.2012 - 17:22 |
|
Závod v Indii beru za velmi povedený i přesto, že jsem se téhož dne chvíli před startem závodu vrátil z moravského vinného sklípku a necítil jsem se jěště uplně fit. Nestačil jsem se ani před kvalifikací pořádně rozjezdit a vůbec to celý nebylo ono. Přesto jsem si tento okruh docela oblíbil pro jeho rytmickou druhou a třetí pasáž, kde jsem neměl problém najít dobrý rytmus.
Kvalifikace dopadla docela dobře a s čtvrtým, respektive třetím místem jsem byl spokojen, ikdyž jsem věděl, že tam jěště velká rezerva byla, přesto nerozježděnost způsobila, že už jsem nebyl schopen tento čas vylepšit.
Na startu jsem trochu zaspal, což mě bohužel stálo předjetí Michala, kterej měl na startu problémy s řazením. Přesto jsem po krátkém souboji s Martinem Křížem, který skvěle odstartoval, udržel třetí pozici a začal skupině jezdců za mnou ujíždět. Přesto po chvíli začal rychle jedoucí Lukáš D. dotahovat, ale po jeho chybě jsem měl čistý záda a mohl jsem jet svoje tempo a trochu začít šetřit pneu. Pár kol před boxama však přišla chyba na výjezdu z rychlého esíčka v druhém sektoru, přetočení a náraz zadkem do zdi, který trochu rozhodil stabilitu auta. Musel jsem proto do depa o dvě kola dřív než jsem plánoval. Boxy proběhly v pořádku, ovšem vinou opravy zadní části vozu jsem se propadl až za Lukáše Vlčka, který si mě pár kol za sebou podržel, což mě trochu zdrželo. Ovšem po výměně pneu všech jezdců jsem se vrátil na čtvrté místo, které jsem musel jěště pár kol před cílem bránit před rychle jedoucím Jirkou S. což se povedl a já se mohl radovat z pěkného čtvrtého místa a vítězství stájového kolegy Aleše Dandy.
Tento víkend se taky povedl ze strany velkého přísunu bodů pro náš tým Lotus, což nás dostalo v poháru konstruktérů před Force Indii a na dosah všem týmům v čele. I Alešovi se podařilo dostat na celkově páté místo v poháru jezdců. Bohužel šampionát se chýlí ke konci a Lukáš Droppan se svým náskokem 71 bodů už má pohár více méně jasný a tak nám nezbývá nic jiného než se poprat o zbylé pozice až do konce sezóny. Díky všem za hezký závod a naviděnou v Brazílii.
|
|
13.11.2012 - 13:00 |
|
Jelikož jsem startoval z boxů měl jsem menší výhodu 1 kola bez nějakého opotřebení pneu oproti ostatním.
Výjezd z boxů na trať nebyl zas tak rychlý, ale můžu být rád, že byl aspoň takovýlhe, neboť jsem měl studené pneu, takže mi i v 1. kole moc dobře nedrželi. Naštěstí jsem si dal ze začátku přítlak na lepší zatáčení což mi pomohlo se během 2 kol dotáhnout na jezdce předemnou, které jsem stál cca o 40 sekund. Dařilo se mi postupovat celkem dobře, 2 kola na každého soupeře, před zastávkou v boxech jsem byl na 7. místě, po zastávce jsem byl na 7. místě a měl před sebou cca 6 sekund další soupeře. Během následujích kol jsem dohnal 3 soupeře, ale dokázal jsem předjet jen 2. Když jsem předjel Vladka o 5. místo(2. zmíněný) chtěl jsem dohnat i 4. Tondu, což se mi podařilo, ale nemohl jsem nalézt recept na to jak ho předjet, nakonec jsem si svou možnost pokazil sám chybou v poslední zatáčce a hodinami, které mě dostali cca 6 sekund za Tondu, sice jsem stáhl 4 sekundy, ale do cíle jsem to už nestihl pokusit se znovu o předjetí.
Nezbývá mi než jen pogratulovat týmu Lotus k dobrému výsledku a být rád, že jsem obsadil aspoň 5. místo, protože jsem opravdu nečekal, že by se to mohlo podařit takhle vysoko.
Jirka "Ralf" Syrovatský |