nt color="#FF4500">VC Japonska A
Dlouho jsem přemýšlel, jak vůbec řešit celou situaci okolo závodu samotného. Zda závod úplně zrušit, stanovit nový termín a závod opakovat nebo ponechat stávající stav. Další velkou neznámou bylo trestání viníků a posouzení míry zavinění či souvislostí s předcházející situací. Okolo závodu bylo napsáno dost a některé části dosti nevybíravě a neobjektivně. Je mě jasné, že emoce, byť se jedná o hru, kde by jsme se měli bavit, jsou silnější než zdravý rozum, v zápalu boje se objevují chyby, které by se normálně nestaly, přesto musím konstatovat, že závod byl zcela mimo pochopitelný stav a dá se říci, že to byl nejhorší v historii naší ligy. Z nervozity a náročnosti stavu vznikly neomluvitelné chyby. Nechci tímto omlouvat ani chybné jednání maršála, ale je pravdou, že se okolo restartů a SC hodně mluvilo a finální verze nebyla dostatečně zdůrazněna. Tímto bych rád tedy stanovil stav, který se promítne do Hlavních pravidel - Ve skupině A byly zrušeny restarty, ve skupině B je první restart za SC (VSC) a pro obě skupiny platí, že při 4x a více RR následuje SC fáze. V přítomnosti maršála je fáze SC (VSC) zcela v jeho kompetenci a na jeho rozhodnutí a žádost o restart je pouze jako vodítko. Maršál je také oprávněn závod zastavit a ve výjimečných situacích také vyhlásit restart (A i B). K tomuto musím také dodat, že oprávněnost či neoprávněnost požadavku RR se nedá vyhodnotit okamžitě, jen se dá dodatečně potrestat neoprávněnost a jak bylo psáno, velmi tvrdě. Zákaz startu nebo start z boxů je minimum…. I když jsem sám nevěřil, že může k takové kalamitě dojít, stalo se. Garantuji Vám, že pro maršála je rozhodnutí, byť jen vyslání SC, velmi složité rozhodnutí, nejen proto, že by se tím ovlivnil průběh závodu, ale hlavně dodatečné narážky a urážky. Ano, chyba to byla, protože RR bylo snad 7x a jak jsem si všiml, tak 13 vozů bylo poškozeno nebo mimo trať. Je také pravdou, že některým vozům by nepomohla ani fáze SC, o to víc pak mrzí, když to není chyba toho, který nedobrovolně musel závod ukončit. Tady je vidět, že aktuální tresty za T1 jsou nedostatečné a jezdci si pozor nedávají a jdou přes mrtvoly. Je tedy třeba opět otevřít toto téma a stanovit tresty nové, kde za bezohledné vyřazení jiného jezdce v T1 bude znamenat nejen DQ z tohoto závodu, ale i min. stopku na další závod. Někteří si neuvědomují, že i malé postrčení může znamenat velkou katastrofu, viz. konec prvního kola v Suzuce. Marek Slezar udělal běžnou chybu kdy zavadil o zadní kolo jezdce před sebou, běžný trest max. -2 pozice, ale shodou velkých náhod z toho byla obrovská demolice. Několik vyřazených aut, několik poškozených a jak trestat takovou situaci….. tady asi byla nejzávažnější chyba maršála a pokud tedy někoho trestat, tak jeho. Trestám ho tedy nominací jako Maršála do dalších závodů skupiny A, nejen aby pokračoval v jinak dobré práci, ale také aby se otrkal a přistupoval k situacím razantněji, nebál se tvrdě trestat a hlavně použil svou výhodu, cit a lidský faktor. Ti ostatní se s rozhodnutím maršála budou muset smířit a tolerovat jej. Při stanovení trestů, hlavně ve skupině A, je třeba aby ten kdo chybuje, byl potrestán, a to tak, aby to pocítil a příště si dobře rozmyslel míru sešlápnutí plynového pedálu. ( jen poznámka : na řešení Suzuki byl maršál sám. Vedoucí ligy na závodě nebyl, jen jezdec, který nemá přehled o celkovém stavu a tedy nemůže zasáhnout).
Po všech těchto úvahách, jsem se rozhodl, že odpovědnost a řešení a uzavření závodu beru na sebe a na svou odpovědnost. Jelikož po zvážení všech okolností ani není možné stanovit odvolací komisi, všechny tresty, které stanovím, budou konečné, bez možnosti odvolání.
Nejprve bych rád proběhl některé momenty závodu, aby i ostatní si mohli vzít své ponaučení. T1 a prvotní chyba Martina Adamce – následovala fair play omluva, veřejná a bez zbytečných řečí okolo a hledání důvodů proč. Tak by to mělo být, díky Martine, i když Petrovi to závod nevrátí. Svévolné výlety z tratě…. Stát se může a jen náhoda zapříčila totální devastaci jednoho z vozů, ale dát pak RR, kde zavinění je jednoznačně na straně jezdce, je vyloženě zakázáno. Oldo sice jsi dost ubral, ale je třeba ještě trochu zvolnit a více přemýšlet. Neoprávněné RR je minimálně start z boxů. Bruňanský, Vejrych – takový návrat na trať je sám o sobě proti zdravému rozumu, když už jsem mimo trať, musím počítat s tím, že něco ztratím. Tím, že jste ztratili o nějakou vteřinku méně, někdo ztratil celý závod. Pro vás x2 za první kolo a budeme se pohybovat opět na hranici boxů… nestálo by za to počkat a pak si zazávodit celý závod a ten další taky, bez velkého posunu na startu? Další situací, kterou je třeba zmínit, je i protestování Syrovatského, jednou na dva, pak na jednoho, pak na nikoho, také nemá logiku a opět pouštění o kolo. Zde je hodně neznámých a tresty nejsou shodné na různých závodech. To se snad časem stabilizuje a nějaký celkový mustr, jak trestat obdobné situace, snad brzy bude, a to i ve spolupráci Jáchyma Švejnohy a Patrika Rusiňáka (maršálové ČF1L), kteří nabídli svou pomoc. Ale abych se vrátil k situaci, která se stala v Suzuce –tentokráte je chyba jednoznačně na straně obou jezdců. Moje, že jsem nezvládl auto a dostal smyk, rychlejšího jezdce, který si svou arogancí vynucuje volnou stopu. Ať už bych to bral z pohledu reálu, kde má pouštějící jezdec tři zatáčky a nemusí tedy nesmyslně za obrubník, kde riskuje své poškození, tak z pohledu zdravého rozumu, kde pomalý jezdec nezvládne vůz a vjede do stopy rychlejšího, což rychlí a zkušený jezdec vidí a přesto nezvolní. Většina chyb se stává na straně pomalejších a nezkušených jezdců, upozornění tedy pro ty rychlejší: nemáte absolutní přednost na trati hned při prvním dojetí pomalejšího jezdce a vy jste ti, co mají čas zapřemýšlet, zda není lepší počkat dvě vteřiny než pak být překvapení z manévru co vymyslel nezkušený a nervózní soupeř.
Shrneme si tedy situace pouštění o kolo : pomalejší jezdec má povinnost uvolnit ideální stopu tratě na nejbližším bezpečném místě. Neučiní-li tak, má rychlejší jezdec právo zadat „V“. Nebude-li stopa uvolněna ani na následném bezpečném místě, bude zdržující jezdec potrestán a veškerou odpovědnost za případnou kolizi nese sám.
Přistupme tedy ke konkrétním trestům a uzavření celého závodu VC Japonska, skupina A :
I když se nejde zavděčit všem, někdo bude možná příjemně překvapen, někdo naopak rozezlen, ale musím přihlédnout i k situaci, kdy ve skupině B byl započten závod, který se odjel takřka za tmy a také nebyl tedy zcela regulérní. Využívám, asi poprvé, svého práva veta, práva Vedoucího ligy a vyhlašuji amnestii a současně embargo na závod VC Japonska A, který tímto uznávám za platný a naděluji Všem vánoční dárek, ve formě zrušení všech případných trestů a místo toho Vám Všem přeji nádherné prožití svátků vánočních, bohatého ježíška, zdraví a osobní pohody nejen Vám, ale i Vašim rodinám a těším se na Vás všechny při posledním výletu na trať České F1 ligy v tomto roce, při svátečním, Vánočním závodě 30.12.2016 ve 20,00 hodin.
Martin Slezar
Dlouho jsem přemýšlel, jak vůbec řešit celou situaci okolo závodu samotného. Zda závod úplně zrušit, stanovit nový termín a závod opakovat nebo ponechat stávající stav. Další velkou neznámou bylo trestání viníků a posouzení míry zavinění či souvislostí s předcházející situací. Okolo závodu bylo napsáno dost a některé části dosti nevybíravě a neobjektivně. Je mě jasné, že emoce, byť se jedná o hru, kde by jsme se měli bavit, jsou silnější než zdravý rozum, v zápalu boje se objevují chyby, které by se normálně nestaly, přesto musím konstatovat, že závod byl zcela mimo pochopitelný stav a dá se říci, že to byl nejhorší v historii naší ligy. Z nervozity a náročnosti stavu vznikly neomluvitelné chyby. Nechci tímto omlouvat ani chybné jednání maršála, ale je pravdou, že se okolo restartů a SC hodně mluvilo a finální verze nebyla dostatečně zdůrazněna. Tímto bych rád tedy stanovil stav, který se promítne do Hlavních pravidel - Ve skupině A byly zrušeny restarty, ve skupině B je první restart za SC (VSC) a pro obě skupiny platí, že při 4x a více RR následuje SC fáze. V přítomnosti maršála je fáze SC (VSC) zcela v jeho kompetenci a na jeho rozhodnutí a žádost o restart je pouze jako vodítko. Maršál je také oprávněn závod zastavit a ve výjimečných situacích také vyhlásit restart (A i B). K tomuto musím také dodat, že oprávněnost či neoprávněnost požadavku RR se nedá vyhodnotit okamžitě, jen se dá dodatečně potrestat neoprávněnost a jak bylo psáno, velmi tvrdě. Zákaz startu nebo start z boxů je minimum…. I když jsem sám nevěřil, že může k takové kalamitě dojít, stalo se. Garantuji Vám, že pro maršála je rozhodnutí, byť jen vyslání SC, velmi složité rozhodnutí, nejen proto, že by se tím ovlivnil průběh závodu, ale hlavně dodatečné narážky a urážky. Ano, chyba to byla, protože RR bylo snad 7x a jak jsem si všiml, tak 13 vozů bylo poškozeno nebo mimo trať. Je také pravdou, že některým vozům by nepomohla ani fáze SC, o to víc pak mrzí, když to není chyba toho, který nedobrovolně musel závod ukončit. Tady je vidět, že aktuální tresty za T1 jsou nedostatečné a jezdci si pozor nedávají a jdou přes mrtvoly. Je tedy třeba opět otevřít toto téma a stanovit tresty nové, kde za bezohledné vyřazení jiného jezdce v T1 bude znamenat nejen DQ z tohoto závodu, ale i min. stopku na další závod. Někteří si neuvědomují, že i malé postrčení může znamenat velkou katastrofu, viz. konec prvního kola v Suzuce. Marek Slezar udělal běžnou chybu kdy zavadil o zadní kolo jezdce před sebou, běžný trest max. -2 pozice, ale shodou velkých náhod z toho byla obrovská demolice. Několik vyřazených aut, několik poškozených a jak trestat takovou situaci….. tady asi byla nejzávažnější chyba maršála a pokud tedy někoho trestat, tak jeho. Trestám ho tedy nominací jako Maršála do dalších závodů skupiny A, nejen aby pokračoval v jinak dobré práci, ale také aby se otrkal a přistupoval k situacím razantněji, nebál se tvrdě trestat a hlavně použil svou výhodu, cit a lidský faktor. Ti ostatní se s rozhodnutím maršála budou muset smířit a tolerovat jej. Při stanovení trestů, hlavně ve skupině A, je třeba aby ten kdo chybuje, byl potrestán, a to tak, aby to pocítil a příště si dobře rozmyslel míru sešlápnutí plynového pedálu. ( jen poznámka : na řešení Suzuki byl maršál sám. Vedoucí ligy na závodě nebyl, jen jezdec, který nemá přehled o celkovém stavu a tedy nemůže zasáhnout).
Po všech těchto úvahách, jsem se rozhodl, že odpovědnost a řešení a uzavření závodu beru na sebe a na svou odpovědnost. Jelikož po zvážení všech okolností ani není možné stanovit odvolací komisi, všechny tresty, které stanovím, budou konečné, bez možnosti odvolání.
Nejprve bych rád proběhl některé momenty závodu, aby i ostatní si mohli vzít své ponaučení. T1 a prvotní chyba Martina Adamce – následovala fair play omluva, veřejná a bez zbytečných řečí okolo a hledání důvodů proč. Tak by to mělo být, díky Martine, i když Petrovi to závod nevrátí. Svévolné výlety z tratě…. Stát se může a jen náhoda zapříčila totální devastaci jednoho z vozů, ale dát pak RR, kde zavinění je jednoznačně na straně jezdce, je vyloženě zakázáno. Oldo sice jsi dost ubral, ale je třeba ještě trochu zvolnit a více přemýšlet. Neoprávněné RR je minimálně start z boxů. Bruňanský, Vejrych – takový návrat na trať je sám o sobě proti zdravému rozumu, když už jsem mimo trať, musím počítat s tím, že něco ztratím. Tím, že jste ztratili o nějakou vteřinku méně, někdo ztratil celý závod. Pro vás x2 za první kolo a budeme se pohybovat opět na hranici boxů… nestálo by za to počkat a pak si zazávodit celý závod a ten další taky, bez velkého posunu na startu? Další situací, kterou je třeba zmínit, je i protestování Syrovatského, jednou na dva, pak na jednoho, pak na nikoho, také nemá logiku a opět pouštění o kolo. Zde je hodně neznámých a tresty nejsou shodné na různých závodech. To se snad časem stabilizuje a nějaký celkový mustr, jak trestat obdobné situace, snad brzy bude, a to i ve spolupráci Jáchyma Švejnohy a Patrika Rusiňáka (maršálové ČF1L), kteří nabídli svou pomoc. Ale abych se vrátil k situaci, která se stala v Suzuce –tentokráte je chyba jednoznačně na straně obou jezdců. Moje, že jsem nezvládl auto a dostal smyk, rychlejšího jezdce, který si svou arogancí vynucuje volnou stopu. Ať už bych to bral z pohledu reálu, kde má pouštějící jezdec tři zatáčky a nemusí tedy nesmyslně za obrubník, kde riskuje své poškození, tak z pohledu zdravého rozumu, kde pomalý jezdec nezvládne vůz a vjede do stopy rychlejšího, což rychlí a zkušený jezdec vidí a přesto nezvolní. Většina chyb se stává na straně pomalejších a nezkušených jezdců, upozornění tedy pro ty rychlejší: nemáte absolutní přednost na trati hned při prvním dojetí pomalejšího jezdce a vy jste ti, co mají čas zapřemýšlet, zda není lepší počkat dvě vteřiny než pak být překvapení z manévru co vymyslel nezkušený a nervózní soupeř.
Shrneme si tedy situace pouštění o kolo : pomalejší jezdec má povinnost uvolnit ideální stopu tratě na nejbližším bezpečném místě. Neučiní-li tak, má rychlejší jezdec právo zadat „V“. Nebude-li stopa uvolněna ani na následném bezpečném místě, bude zdržující jezdec potrestán a veškerou odpovědnost za případnou kolizi nese sám.
Přistupme tedy ke konkrétním trestům a uzavření celého závodu VC Japonska, skupina A :
I když se nejde zavděčit všem, někdo bude možná příjemně překvapen, někdo naopak rozezlen, ale musím přihlédnout i k situaci, kdy ve skupině B byl započten závod, který se odjel takřka za tmy a také nebyl tedy zcela regulérní. Využívám, asi poprvé, svého práva veta, práva Vedoucího ligy a vyhlašuji amnestii a současně embargo na závod VC Japonska A, který tímto uznávám za platný a naděluji Všem vánoční dárek, ve formě zrušení všech případných trestů a místo toho Vám Všem přeji nádherné prožití svátků vánočních, bohatého ježíška, zdraví a osobní pohody nejen Vám, ale i Vašim rodinám a těším se na Vás všechny při posledním výletu na trať České F1 ligy v tomto roce, při svátečním, Vánočním závodě 30.12.2016 ve 20,00 hodin.
Martin Slezar