NEWS ALL

Pravidla a nastavení módu F1-1994 - návrh na update

napsal 1. Michal GDPR - 04.01.2015 - 17:20
Ahoj všem,

protože už je to nějaký pátek co jsme jeli poslední závod sezóny F1 - 1994 tak lehká rekapitulace pravidel pro závody F1-1994.

Nejdříve informace k jednomu malému technickému problému a jak ho odstranit. Pokud jste si nainstalovali track pack již dříve před letošní sezónou a na obloze se vám objevují nějaké artefakty, tak je potřeba znovu nainstalovat tento původní track pack. Problém byl způsobený aktualizací oblohy během sezóny, resp. sdíleného souboru "shared.mas" , který není plně kompatibilní s původním nastavením oblohy. Problém sdílení oblohy pro tratě v příští sezóně odstraním a za současné nedostatky se omlouvám.

A nyní již k pravidlům a programu závodního večera.

Kvalifikace se jede na osm měřených kol na které máte k dispozici 20 minut.

Po kvalifikaci neplatí pravidlo parc-ferme, takže můžete nastavení vozu i paliva po kvalifikaci jakkoliv měnit !!!

V obou večerních závodech se nejede zaváděcí kolo !!!

První závod je vypsaný na 20 minut času a není povinná zastávka v boxech.

Druhý závod začíná po 10-15 minutové technické pauze a je vypsaný na 45 minut a pořadí na startu se u prvních osmi z prvního závodu otáčí !!! Tzn. osmý z prvního kratšího závodu startuje první, sedmý jako druhý atd. Devátý pak startuje už dle pořadí prvního závodu atd.
V druhém delším závodě je povinná zastávka !!! Ostatně bez zastávky by vám stejně, vzhledem ke kapacitě nádrže, pravděpodobně nestačilo palivo.
Nezapomeňte však, že se o zastávkové místo dělíte až s třemi dalšími týmovými spolujezdci, proto je dobré se přizpůsobit situaci nebo se domluvit předem či prostřednictvím team-speaku, aby nedošlo k situaci, že budete čekat za svým kolegou na jeho odbavení. A zastávky v roce 1994 i s doplněním paliva trvaly podstatně déle, než je tomu v současné formuli.
U TS pozor, týmy jsou v TS dle současné formule, takže je potřeba si najít volný tým ke komunikaci což platí zvlášť už u zaniklých týmů.

V obou závodech závodního večera se pravděpodobně pojede bez podpory maršála. Tzn. že veškeré incidenty a protesty se budou řešit až po závodě. Samozřejmě platí pravidla fair-play, takže pokud jste si jistí svým proviněním, můžete si odpykat pravděpodobný trest dobrovolným projetím boxové uličky a vyhnout se tak případné tvrdší po-závodní penalizaci.

Závod se nebude, pokud nenastanou technické problémy jezdců, restartovat!!!
Do celkové klasifikace se bodují jednotlivě oba závody dle klíče z roku 1994, kdy se bodovalo jen prvních šest vozů a to systémem10-6-4-3-2-1.

---

Pravidla SC:
Pokud dojde v prvním kole k poškození vozů a požadavek na restart závodu, hláškou "RR", vznese tři a více jezdců, platí pravidlo virtuálního safety car. O RR nesmí požádat jezdec, který se poškodil sám, tedy bez kolize s jiným jezdcem !!!
Vedoucí jezdec v případě vyhlášení SC musí zpomalit a čeká se než se pole kompletně dojede. SC fáze může trvat maximálně dvě kola, což znamená, že nejpozději ve třetím kole se již pojede na plno nehledě na stav na trati.
Vyhlášení SC může zadat, hláškou "SC" pouze administrátor závodu, což je Michal Březina, Petr Palásek či Jirka Syrovatský !!!
Během SC fáze se nesmí předjíždět s výjimkou situace, kdy jezdec před vámi měl problémy, např. byl mimo trať či výrazně zpomalil. Takový chybující jezdec se pak nesmí vracet zpátky na původní pozici, pokud tedy nebyl postrčen jiným jezdcem. Při SC je zakázáno tvrdé brzdění a výrazné zpomalování na rovinkách. Ukončení SC fáze je vyvolána včasnou hláškou GO a po přejetí cílové čáry je možno klasicky předjíždět. Vedoucí jezdec může jet naplno až na cílové rovince !!! Do té doby vedoucí jezdec smí jezdit na rovinkách 150-200 km/h , tak aby jezdci v opravě stačili dojet pole.


---

Nyní několik technických rad a parametrů k módu:

V tomto módu si dejte velký pozor, obzvláště v nastavení pro závod, na chlazení motoru, nastavení otáček a u stop and go tratí i i na chlazení brzd a velikost brzdových kotoučů !!! Také pozor na přetáčení motoru a řazení, které je v tomto módu méně benevolentní k chybám a přetáčení.


Ideální teplota oleje motoru je 100°. Při překročení na 106,5°se zkracuje životnost motoru o polovinu z cca. pěti až šesti hodinové životnosti motoru. Odhaduji, že nějakých 112° snese motor po dobu našeho delšího závodu, ale pouze v případě, že nepřetáčíte převodovku nad 14.000 otáček. Celkově tak doporučuji přizpůsobit chlazení i s ohledem na vylosované počasí a držet tak teplotu motoru max. kolem 105° a jen chvilkově ji můžete jemně překračovat.
Jak jsem uvedl, při každém překročení otáček nad 14.000 snižujete životnost převodovky. V kvalifikaci to vzhledem ke krátkému času na trati nebude tak nebezpečné, ale v závodě si na to dávejte velký pozor a doporučuji si nastavit maximální otáčky níže než v kvalifikaci. Dá se napsat, že každé překročení o 50 otáček nad 14.000 rpm, zrychluje opotřebení dvojnásobně. Ovšem drastickému zacházení s převodovkou i minimální nastavení nemusí zaručit nezničitelnost.

Ideální teplota pneumatik je 104° u suchých a 60° u mokrých. Nezapomeňte, že používáme RFE a tedy není vyloučeno, že závod se může odjet i za mokrých podmínek. Losování počasí pro druhý závod se uskuteční až po dojetí prvního závodu při 10 minutové technické pauze. Výdrž pneumatik pro krátký a jeden stint delšího závodu by neměl představovat problém.

Ideální tlak pneumatik, při které dává pneumatika největší grip je 140 kPa.

Protože se často hodně jezdců ptá kolik litrů je potřeba pro časově omezený závod, tak taková pomoc, jak si to spočítá každý sám.
Délka kratšího závodu v sekundách je 1200. Zjistěte si nejlepší čas v tréninků pro danou trať a ten výnásobte koeficientem 1.02 a pak tyto dvě veličiny vzájemně vydělte Ten koeficient simuluje zpomalení dané palivem, opotřebním pneumatik a zdržení dané pevným startem a nelze předpokladát, že někdo odjede všechny kola naprosto ideálně. Např. v Montrealu bych počítal 1200/80.5*1,02=15.2. Z výsledku je jasné, že ani nejlepší jezdec nestihne vjet během 20 min do 16. kola, takže závod určitě nebude trvat více jak 15 kol. Spotřebu pak spočítáme 15 x průměrná spotřeba na kolo + dva litry jako rezervu. U mne byla průměrná spotřeba na kolo 4.7, takže (15x4.7)+2 je po zaokrouhlení 73 litrů.

Pro delší závod je potřeba počítat s délkou závodu 2700 sekund a koeficientem 1.03, který bere v patrnost i povinnou zastávku. Tím spočítáte podobně délku závodu, který si pak rozdělíte na dva stiny a pro každý stint si opět spočítate spotřebu jako u kratšího závodu a nastavíte si tak i doplněnující palivo pro zastávku. Doporučuji si přidat pro první stint rezervu paliva jednoho kola navíc, kdyby zrovna váš kolega před vámi zajel také do boxu a vy nemuseli trapně čekat na jeho odbavení a o toto množství pak ponížil palivo pro druhý stint.


---

Poslední bod, který chci probrat je můj návrh na update módu.

V módu mi silně vadí tři zásadní věci, které bych chtěl navrhnout k přenastavení.

a) Zvuk okolních vozů. I po nastavení maximální hlasitosti svého vozu a motoru a minimálně pak ostatních vozů, slyším více okolí než svůj motor, což mi šíleně vadí při řazení. Samotný start závodu uprostřed pole byl pak horor, neb jsem vůbec neslyšel jak řadím a místo abych koukal před sebe, musel jsem orientovat jen dle displaye.

b) Strašně malý impuls k vyvolání poškození zadní čási vozu. V obou posledních závodech jsem byl hned zpočátku mírně postrčen jezdcem za sebou. Nebylo to nic hrozného, ale mělo to velký dopad pro ovládání vozu po zbytek závodu. Zřejmě jsem měl nastavení na hranici ovladatelnosti a po mírném a mnou nezaviněném kontaktu jsem ztratil něco málo přítlaku na zádi vozu, což způsobilo, že vůz se dostal za hranici ovladatelnosti a já musel zbytek závodu velmi ubrat na agresivitě jak při akceleraci tak i při brzdění. Důsledkem změny chováni vozu bylo i několik mých výletů mimo trať či hodin. Nejde mi o to vyřadit snížení přítlaku při poškození, ale zvýšit potřebný impuls, který poškození způsobí.

c) Velmi malý aero-pytel při jízdě za soupeřem. Osobně jsem necítil žádný nárust rychlosti i když jsem byl třeba tři desetiny za soupeřem. Předpokládám, že podobně to asi cítil i Vladko a Zdeněk, když jeli těsně za mnou a přestože jsem musel jet velmi opatrně, kvůli nestabilitě na zádi, museli čekat na mou chybu, aby se dostali přede mne . Naopak jsem osobně docela hodně cítil ztrátu přítlaku hlavně při brzdění, když jsem za někým jel, ale tady to může být opět ovlivněno mým poškozením zádě vozu, viz předchozí bod. Nicméně navrhl bych větší nárůst rychlosti, protože např. v Montrealu nebyla žádná rovinka dost dlouhá na to, abych se dostal i při těsném závěsu aspoň po bok svého soupeře.
Zde ale bude potřeba nejdříve ověřit, zda se mé poznatky ohledně tohoto bodu projevují i u ostatních, nebo je problém jinde. Diskuse se Zdeňkem, který je opačného názoru již probíhá.

K vytvoření update požaduji váš všeobecný tedy většinový souhlas, tak prosím piště v komentářích váš názor na svolení update dle jednotlivých uvedených bodů.

---

Pokud máte nějaký další dotaz či návrh, tak je uveďte v komentářích.

Michal


komentáře

Komentáre

Seřadit: Sort ascending   
#1 od PP_GDPR
quote
Avatar
Ja jsem pro update zvuku, je pravda ze kdyz jsem s nekym v souboji tak neslysim svuj motor ale jeho.

Aero pytel me osobne prijde naprosto prijatelny a nemenil bych ho. A impuls poskozeni zadku nemuzu soudit, ale taky bych se v tom asi nehrabal.

05.01.2015 - 20:38
3 0
Tvůj komentář
Jméno:
E-Mail:
Domovská stránka:
IP: 18.97.14.85
Nastavení: • HTML je VYPNUTÉ • BBCode je ZAPNUTÝ • Smajlíci jsou ZAPNUTI

Předzávodní info

Další závody

.: 8.12. 20:00 VC Abu Dhabi, 42 kol
.: 15.12. 20:00 Sprint Malajsie 13 kol, 19 kol
.: 22.12. 20:00 VC Malajsie, 38 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz