KUALA LUMPUR, Malaysie

Stát: Malaysie
Trať: Kuala Lumpur, Malaysie
Délka tratě: 5.543 km
Traťový rekord: CF1L 2017:
1:30.463 -
Maroš Hrušovský
V polovině devadesátých let procházela Malajsie velkými
změnami. Premiér Dr. Mahathir Mohamad chtěl, aby kolem roku 2020 byla
země plně industrializována. Za nejlepší cestu k dosažení tohoto cíle
byl považován automobilový průmysl.
Malajská ropná společnost Petronas začala investovat do
Formule 1 spojením se Sauberem a Proton koupil Lotus Engineering.
Mahathir také rozhodl o stavbě okruhu pro pořádání Velkých cen, který
měl být tím nejmodernějším na světě, což v době svého dokončení Sepang
International Circuit opravdu byl. 
Navrhl jej Herman Tilke a Sepang je jednou z technicky
nejnáročnějších tratí v kalendáři. Kombinuje dlouhé rovinky a
zatáčkovité sekce, což činí obtížné nastavení auta. Trať je velmi
široká, takže je tu několik dobrých příležitostí k předjíždění. Po
fyzické stránce je to pro jezdce nejnáročnější závod sezóny, v Malajsii
bývá tradičně velmi teplo a vysoká vlhkost vzduchu.
VC Malajsie 2014