Zařazení do skupiny
Jezdec bez licence (z pravidla nový jezdec, u kterého není známa jeho výkonnost) se může zúčastnit závodu ČF1L jen se souhlasem vedení ligy, a to v určené skupině, bez nároku na body. Bude-li jezdec následně zařazen do skupiny, ve které jel na „zkoušku“, získané body mu zůstanou.
Licence C – opravňuje jezdce ke startu ve šampionátu A i B, je-li současně zařazen v tabulce Týmy – stálé sedačky, alespoň jako náhradník, vyjeté body se započítávají jak do Poháru jednotlivců (PJ), tak Poháru konstruktérů (PK), týmu za který jel.
Jezdci mají právo použít Track Control (TC)
Licence B – opravňuje jezdce ke startu ve skupině A. Jezdec zařazen ve skupině B se může závodu skupiny A účastnit se souhlasem vedení nebo maršála, prioritně jako náhradník svého týmu.
TC je pro tuto skupinu zakázána !!!
Licence A – opravňuje jezdce ke startu ve skupině A. Je-li současně zařazen v tabulce Týmy – stálé sedačky, alespoň jako náhradník, vyjeté body se započítávají do PJ i PK.
TC je pro tuto skupinu zakázána !!!
Automatický přesun ve skupinách –
vítěz skupiny B automaticky získává licenci A, v případě, že celkový počet licencí je menší než deset, může být přidělena licence A dalšímu v pořadí, je-li na to výkonnostně připraven. V případě, že je licencí A více jak deset, může poslední jezdec v pořadí skupiny A požádat o přestup do skupiny B. O přeřazení rozhodují admini ligy.
Ověření aktuální licence lze v záložce menu : Liga … Přehledy ČF1L , v tabulce Licence
Vedení ČF1L si vyhrazuje právo změny zařazení, ve výjimečných situacích i během sezony.
Zařazení do týmu
Základní zařazení jezdců je před sezonou, kde se jedná především o dohodu mezi jezdci a vedením ligy.
1 - některým jezdcům je nabídnut výběr týmu (Vedoucí týmu - A1)
2 - po dohodě s vedením si vyberou týmovou A2
Vstoupení do týmu v průběhu sezony na volné místo je dohodou jezdce, vedoucího týmu a vedení ligy.
Možné je také požádat o již zabranou sedačku. Pokud nedojde k dohodě, je možné použít tzv. Challenge - nesvévolná výměna sedaček. Náhradník, který se bude účastnit závodu, má možnost prokázat vyšší výkonnost než někteří stávající jezdci. Tím že je v závodě porazí, získává v rámci osobního srovnávání kladný bod. Po získání dvou vzájemných bodů má možnost požádat vedení ligy o jeho stálou sedačku a tím ho nahradit. Věřím však, že jde o nástroj, který nebudeme muset použít v praxi a osobní dohoda mezi vedením, týmem a jezdcem samotným, bude předcházet.