Převodová skříň slouží k přenosu výkonu a točivého momentu z motoru k diferenciálu.
Zároveň také upravuje převodový poměr mezi otáčkami na výstupu z motoru a na vstupu do
diferenciálu pomocí přeřazování mezi jednotlivými stupni. Vyšší převodové stupně malí
rychlejší převodový poměr a jsou tudíž schopny vyvinout větší maximální rychlost, ale zároveň
dosahují nižší akcelerace, protože rychlejší převodový poměr snižuje točivý moment jdoucí
směrem k diferenciálu.
Celkový převodový poměr převodovky a poměry mezi jednotlivými stupni se dají
upravovat v nastavení vozu a platí pro ně stejné, víše zmíněné vlastnosti. Celková délka
převodovky (pojmem délka převodovky se slangově označuje převodový poměr) určuje
maximální možnou rychlost, kterou bude vůz schopen dosáhnout v okamžiku, kdy otáčky
motoru dosáhnou omezovače na nejvyšší rychlostní stupeň. Úpravou délky jednotlivých stupňů
se dá docílit ideální akcelerace ze zatáček a to jejich poskládáním tak aby při řazení motor
neustále pracoval v ideálních otáčkách.