7. Převodovka/Gearbox

Převodová skříň slouží k přenosu výkonu a točivého momentu z motoru k diferenciálu.
Zároveň také upravuje převodový poměr mezi otáčkami na výstupu z motoru a na vstupu do
diferenciálu pomocí přeřazování mezi jednotlivými stupni. Vyšší převodové stupně malí
rychlejší převodový poměr a jsou tudíž schopny vyvinout větší maximální rychlost, ale zároveň
dosahují nižší akcelerace, protože rychlejší převodový poměr snižuje točivý moment jdoucí
směrem k diferenciálu.
Celkový převodový poměr převodovky a poměry mezi jednotlivými stupni se dají
upravovat v nastavení vozu a platí pro ně stejné, víše zmíněné vlastnosti. Celková délka
převodovky (pojmem délka převodovky se slangově označuje převodový poměr) určuje
maximální možnou rychlost, kterou bude vůz schopen dosáhnout v okamžiku, kdy otáčky
motoru dosáhnou omezovače na nejvyšší rychlostní stupeň. Úpravou délky jednotlivých stupňů
se dá docílit ideální akcelerace ze zatáček a to jejich poskládáním tak aby při řazení motor
neustále pracoval v ideálních otáčkách.

Předzávodní info

Další závody

.: 9.2. 20:00 Test Británie, 39 kol
.: 16.2. 20:00 Sprint Británie 14, 20 kol
.: 23.2. 20:00 VC Británie, 39 kol
.: 2.3. 20:00 Sprint Bahrajn 15, 21 kol
.: 9.3. 20:00 VC Bahrajnu, 43 kol
.: 16.3. 20:00 Sprint Austrálie 15, 21 kol
.: 23.3. 20:00 VC Austrálie, 43 kol

Shoutbox


Anketa

anketa není aktivní

ukázat ankety

Teamspeak




Akce partnerů

Sponzoři

Pepa_MOTOLevne-okapy.cz