Rozložením hmotnosti rozumíme rozložení váhy vozu mezi jednotlivými pneumatikami.
Toho dosahujeme podélným (longitudinal) a příčným (lateral) posouváním těžiště (podélné a
příčné vyvážení). Podélné vyvážení označuje polohu těžiště v procentech vzhledem k délce
vozu (rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou). Příčné vyvážení označuje polohu
těžiště v procentech vzhledem k šířce vozu (rozložení hmotnosti mezi levou a pravou stranou).
Podélné vyvážení má přímý vliv na chování vozu (přetáčivost/nedotáčivost). Posunemeli těžiště více dozadu, dosáhneme lepší stability vozu při brždění a akceleraci v přímém směru
díky většímu zatížení zadní nápravy, ovšem v zatáčkách dostaneme vyšší přetáčivost, protože
vyšší zatížení sebou přináší i větší odstředivou sílu, která při zatáčení tlačí zadní nápravu na
vnějšek.
Příčné vyvážení se na většině klasických okruhů ponecháváme 50 na 50. Používá se
především na tratích s převahou zatáček na jednu stranu, případně na oválech. Jeho výhoda
spočívá především ve snížení opotřebení vnější přední pneumatiky a to posunutím těžiště na
stranu, na kterou vede většina zatáček daného okruhu (na levotočivém oválu do leva…).