Autor: |
Zpráva: |
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
04.08.2016 - 13:43 |
|
Aby jste měli nějaký report a dopředu věděli co bude nového ohledně tratí a fyziky módu tak vás s tím nyní seznámím.
Nyní pracuji na prvních třech tratích nové sezóny, tj. Spa, Monza a Mariny Bay (singapore)
Podařilo se mi v RFE rozchodit změnu okolí podle toho zda je noc či den. Takže je teoretický možné vidět, že můžeme jezdit tréninky třeba v Singapore za denního světla a nerozsvícených okolních mrakodrapů ve větší vzdálenosti od tratě a jakmile se zapnou lampy, tak se změní textura pozadí na noční. To se dá použít i během závodu, pokud by se nastavil start závodu na rozhraní dne a noci, tak jak tomu bylo naposledy v Bahrainu. Na jaře šly takhle nastavit pouze objekty okolo tratě, ale textura okolí zůstávala stejná.
Další věcí je, že si vedení vyžádalo kvůli možným sponzorům, reklamní plochy na trati s naším logem. Sice jsem už něco nastavil, ale ještě nejsem spokojen s výsledkem, takže na tom ještě zapracuji. Upřímně ale dodávám, že dávám přednost originálnímu designu tratí.
Dále jsem snížil nastavení procentní šance na déšť dle dohody z jiného fóra.
Pak jsem přišel na to, jak odstranit grafické chyby při pokrývání textury suché stopy na mokré trati. To se dělo hlavně pokud byla náhlá změna výšky tratě a textura se jako by zanořila do tratě. Takže to bude taky doladěno.
Poslední novinkou u tratí je ta nejdůležitější. Po asi pětiletém bádání, jsem konečně přišel na to, jak nastavit a detekovat případné zkrácení tratě. Včera v noci se mi podařilo nastavit poslední šikanu ve Spa tak, aby při jejím zkrácení nebyl zaznamenán čas a objevila se hláška o zkrácení tratě. K tomu jsem musel vyvinout podpůrný software, který automaticky nastaví, při jaké rychlosti se tomu tak stane. Bez toho softu, bych musel u každé tratě přepisovat tyto data ručně s kalkulačkou v ruce. Do nynějška bylo možné si vymazat čas jen při velkém zkrácení a za takřka plné rychlosti. Nyní jsem nastavil detekci při průjezdu nad polovinou z běžné rychlosti daného sektoru. Ještě budu testovat, aby to fungovalo tak, že se nevyplatí zkracovat ale zároveň při dostatečném zpomalení bude hra zkrácení ignorovat. Takhle bych chtěl nastavit všechny sporné úseky u všech následujících tratí.
Co se týče fyziky módu došlo jen ke třem změnám.
Bylo o stupeň zvýšeno min. chlazení motoru. Tím bychom chtěli předcházet, kdy při minimálním kvalifikačnímu nastavení chlazení motoru docházelo ke kouření z motoru. Takže nynější min. nastavení chlazení motoru odpovídá druhému stupni chlazení z nastavení pro již skončenou jarní sezónu.
U všech směsí pneumatik byla mírně posílena odolnost vůči přehřívání, s tím, že u tvrdších směsí je navýšení trochu vyšší.
Asi nejdůležitější změnou je změna trvanlivosti a grip pneumatik. Byla docela výrazně snížena výdrž měkké směsi a naopak byla dost posílena nejtvrdší směs. K tomu adekvátně snížen grip u tvrdších směsí. Protože z toho plynul paradox, že dnešní tvrdší směs by měla na suchu menší grip jak původné mokré směsi, tak musely být znatelně sníženy gripy pneumatik do mokra. U mokrých gum jsem také musel přizpůsobit tedy zkrátit životnost aby byla logicky menší než u měkké suché směsi.
Při mých posledních testech ve Spa to vypadalo následovně. Na předchozí verzi módu jsem se dostal do větší ztráty gtripu po opotřebení na 50%, na měkké gumě po 12 resp. střední po 14 a tvrdé po 17 kolech. Přitom časy s cca. polovičně naloženým autem a v druhém stupni boostu se lišily jen v rámci několika málo desetin. Což je také dáno tím, že tvrdší směsi se do Spa, kde je poměrně hodně rychlých zatáček, více hodí odolnější gumy.
Nynější čísla vypadají dost odlišně. Trvanlivost suchých směsí je cca. 9 na měkké,14 na střední a nakonec 20 kol na tvrdé směsi. Rozdíly v časech mezi softy a hardy jsou nyní cca. 1,5 sekundy na kolo a to se ještě jedná o trať, které hardům docela teplotně sedí. Na chladné trati je rozdíl ještě vyšší a stejně tak třeba v Singapore je kvůli menšímu zahřívání gum a typem tratě rozdíl mezi měkkou a střední směsí (hardy jsem ani nezkoušel) více jak sekundu na kolo.
Doufám, že tyto změny přispějí k větší pestrosti výběrů strategií.
Update fyziky jsem dosud nenasadil a to z důvod, aby mohl Petr doplnit poslední úpravu grafiky a netvořily se také zbytečně nové dočasné verze.
|
|
|
04.08.2016 - 13:49 |
|
Michal Březina napsáno: |
Aby jste měli nějaký report a dopředu věděli co bude nového ohledně tratí a fyziky módu tak vás s tím nyní seznámím.
Nyní pracuji na prvních třech tratích nové sezóny, tj. Spa, Monza a Mariny Bay (singapore)
Podařilo se mi v RFE rozchodit změnu okolí podle toho zda je noc či den. Takže je teoretický možné vidět, že můžeme jezdit tréninky třeba v Singapore za denního světla a nerozsvícených okolních mrakodrapů ve větší vzdálenosti od tratě a jakmile se zapnou lampy, tak se změní textura pozadí na noční. To se dá použít i během závodu, pokud by se nastavil start závodu na rozhraní dne a noci, tak jak tomu bylo naposledy v Bahrainu. Na jaře šly takhle nastavit pouze objekty okolo tratě, ale mapka okolí zůstávala stejná.
Další věcí je, že si vyžádalo vedení kvůli možným sponzorům, reklamní plochy na trati s naším logem. Sice jsem už něco nastavil, ale ještě nejsem spokojen s výsledkem, takže na tom ještě zapracuji.
Dále jsem snížil nastavení procentní šance na déšť dle dohody z jiného fóra.
Pak jsem přišel na to, jak odstranit grafické chyby při pokrývání textury suché stopy na mokré trati. To se dělo hlavně pokud byla náhlá změna výšky tratě a textura se jako by zanořila do tratě. Takže to bude taky doladěno.
Poslední novinkou u tratí je ta nejdůležitější. Po asi pětiletém bádání, jsem konečně přišel na to, jak nastavit a detekovat případné zkrácení tratě. Včera v noci se mi podařilo nastavit poslední šikanu ve Spa tak, aby při jejím zkrácení nebyl zaznamenán čas a objevila se hláška o zkrácení tratě. K tomu jsem musel vyvinout podpůrný software, který automaticky nastaví, při jaké rychlosti se tomu tak stane. Bez toho softu, bych musel u každé tratě přepisovat tyto data ručně s kalkulačkou v ruce. Do nynějška bylo možné si vymazat čas jen při velkém zkrácení a za takřka plné rychlosti. Nyní jsem nastavil detekci při průjezdu nad polovinou z běžné rychlosti daného sektoru. Ještě budu testovat, aby to fungovalo tak, že se nevyplatí zkracovat ale zároveň při dostatečném zpomalení bude hra zkrácení ignorovat. Takhle bych chtěl nastavit všechny sporné úseky u všech následujících tratí.
Co se týče fyziky módu došlo jen ke třem změnám.
Bylo o stupeň zvýšeno min. chlazení motoru. Tím bychom chtěli předcházet, kdy při minimálním kvalifikačnímu nastavení chlazení motoru docházelo ke kouření z motoru. Takže nynější min. nastavení chlazení motoru odpovídá druhému stupni chlazení z nastavení pro již skončenou jarní sezónu.
U všech směsí pneumatik byla mírně posílena odolnost vůči přehřívání, s tím, že u tvrdších směsí je navýšení trochu vyšší.
Asi nejdůležitější změnou je změna trvanlivosti a grip pneumatik. Byla docela výrazně snížena výdrž měkké směsi a naopak byla dost posílena nejtvrdší směs. K tomu adekvátně snížen grip u tvrdších směsí. Protože z toho plynul paradox, že dnešní tvrdší směs by měla na suchu menší grip jak původné mokré směsi, tak musely být znatelně sníženy gripy pneumatik do mokra. U mokrých gum jsem také musel přizpůsobit tedy zkrátit životnost aby byla logickymenší než u měkké suché směsi.
Při mých posledních testech ve Spa to vypadalo následovně. Na předchozí verzi módu jsem se dostal do větší ztráty gtripu po opotřebení na 50%, na měkké gumě po 12 resp. střední po 14 a tvrdé po 17 kolech. Přitom časy s cca. polovičně naloženým autem a v druhém stupni boostu se lišily jen v rámci několika málo desetin. Což je také dáno tím, že tvrdší směsi se do Spa, kde je poměrně hodně rychlých zatáček, více hodí odolnější gumy.
Nynější čísla vypadají dost odlišně. Trvanlivost suchých směsí je cca. 9 na měkké,14 na střední a nakonec 20 kol na tvrdé směsi. Rozdíly v časech mezi softy a hardy jsou nyní cca. 1,5 sekundy na kolo a to se ještě jedná o trať, které hradům docela teplotně sedí. Na chladné trati je rozdíl ještě vyšší a stejně tak třeba v Singapore je kvůli menšímu zahřívání gum a typem tratě rozdíl mezi měkkou a střední směsí (hardy jsem ani nezkoušel) více jak sekundu na kolo.
Doufám, že tyto změny přispějí k větší pestrosti výběrů strategií.
Update fyziky jsem dosud nenasadil a to z důvod, aby mohl Petr doplnit poslední úpravu grafiky a netvořily se také nové verze. |
no neviem sa dočkať, Snáď to bude super, Michal
|
|
|
04.08.2016 - 15:33 |
|
Super, zmeny sa mi páčia, už nech to začne
|
|
Petr Kolář |
Administrátor |
|
467 Příspěvky |
registrován: 01.11.2006 |
|
|
05.08.2016 - 21:22 |
|
Michal Březina napsáno: |
Poslední novinkou u tratí je ta nejdůležitější. Po asi pětiletém bádání, jsem konečně přišel na to, jak nastavit a detekovat případné zkrácení tratě. Včera v noci se mi podařilo nastavit poslední šikanu ve Spa tak, aby při jejím zkrácení nebyl zaznamenán čas a objevila se hláška o zkrácení tratě. K tomu jsem musel vyvinout podpůrný software, který automaticky nastaví, při jaké rychlosti se tomu tak stane. Bez toho softu, bych musel u každé tratě přepisovat tyto data ručně s kalkulačkou v ruce. Do nynějška bylo možné si vymazat čas jen při velkém zkrácení a za takřka plné rychlosti. Nyní jsem nastavil detekci při průjezdu nad polovinou z běžné rychlosti daného sektoru. Ještě budu testovat, aby to fungovalo tak, že se nevyplatí zkracovat ale zároveň při dostatečném zpomalení bude hra zkrácení ignorovat. Takhle bych chtěl nastavit všechny sporné úseky u všech následujících tratí. |
Změny vypadají dobře, mám jen dotaz k tomu automatickému hlídání krácení. Chápu, že při tréninku a kvaldě se při zkrácení nebude počítat čas, ale co se stane v závodě? Pilot při zkrácení dostane automaticky penaltu od hry nebo co?
Petr |
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
07.08.2016 - 10:35 |
|
Petr Kolář napsáno: |
Michal Březina napsáno:
Poslední novinkou u tratí je ta nejdůležitější. Po asi pětiletém bádání, jsem konečně přišel na to, jak nastavit a detekovat případné zkrácení tratě. Včera v noci se mi podařilo nastavit poslední šikanu ve Spa tak, aby při jejím zkrácení nebyl zaznamenán čas a objevila se hláška o zkrácení tratě. K tomu jsem musel vyvinout podpůrný software, který automaticky nastaví, při jaké rychlosti se tomu tak stane. Bez toho softu, bych musel u každé tratě přepisovat tyto data ručně s kalkulačkou v ruce. Do nynějška bylo možné si vymazat čas jen při velkém zkrácení a za takřka plné rychlosti. Nyní jsem nastavil detekci při průjezdu nad polovinou z běžné rychlosti daného sektoru. Ještě budu testovat, aby to fungovalo tak, že se nevyplatí zkracovat ale zároveň při dostatečném zpomalení bude hra zkrácení ignorovat. Takhle bych chtěl nastavit všechny sporné úseky u všech následujících tratí.
Změny vypadají dobře, mám jen dotaz k tomu automatickému hlídání krácení. Chápu, že při tréninku a kvaldě se při zkrácení nebude počítat čas, ale co se stane v závodě? Pilot při zkrácení dostane automaticky penaltu od hry nebo co? |
Petře, to je potřeba ještě otestovat, jak to funguje při našem nastavení na serveru :-)
V závodě by to mělo fungovat na stejném principu jako když si zajel v Barceloně třetí sektor po staré trati. Zkoušel jsem i Monzu, první zatáčku a tam ti to dá drive thru i před mým updatem. Ale nedá ti to trest vždy, pokud zpomalíš na takovou míru, že na tom nevyděláš časově.
|
|
|
07.08.2016 - 19:00 |
|
Ahoj, nejde mi stáhnout ten poslední update. Buď mi ho totálním způsobem nějak zablokuje Avast nebo se to případě tváří, že odkaz neexistuje a píše to "přerušeno spojení se serverem". Mohl by ho někdo šoupnout třeba na uloz.to? Díky.
|
|
|
07.08.2016 - 19:21 |
|
Úplne do botky ten istý problém! Tomáš ďakujem! Aspoň viem, že v tom nie som sám a že to nie je problém v mojom PC. Len stále mi nejde do hlavy, ako mi to jeden deň fungovalo a na druhý už nie
|
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
08.08.2016 - 12:24 |
|
Rád bych pomohl, ale Microsoft Windows, nejspíš ty poslední nebo antiviry, zakazují instalaci jimi nepodepsaných instalaček. Takže řešení je vypnout tyto zabezpečení, nebo si stáhnout soubory třeba v zipu. Zkusím je uploadnout na server, ale nevím zda se z chaty dostanu na ftp server. Zkusím to a dám vědět.
|
|
1. Michal GDPR |
Hlavní manažer týmu F1 |
|
605 Příspěvky |
registrován: 18.12.2006 |
|
|
08.08.2016 - 14:50 |
|
|
|
|
08.08.2016 - 15:34 |
|
Super, díky. Už funguje.
|
|