Chatování
V Q1,Q2 a závodě je přísný zákaz chatování s výjimkou "RR" , "V" , "I" v jiném případě hrozí
PENALIZACE |
Porušení Parc Ferme a pneu
Za porušení pravidel Parc Ferme, např. změny v TUNINGu, směsy pneu - DQ ze závodu, opakované - DQ ze sezony
Neuposlechnutí výzvy maršála (např. BOX, BOX)
Za porušení tohoto pravidla (nezajetí do boxu nebo viditelně pomalá jízda a jiné zdržování bude penalizováno 5-ti místy na startu závodu.
Zavinění incidentu vlivem selhání vlastní techniky
Viníkem je jezdec s vadnou technikou a incident bude posuzován dle Penalizačního předpisu.
T1 a první kolo
Nejvíce riziková část závodu, jezdec musí dodržet
všeobecné pravidla pro průjezd. | Poruší-li v této části závodu pravidla a obdrží penalizaci, bude tato zdvojnásobena
- penalizace x2
Výjezdová čára z boxů
Z důvodu bezpečnosti je zakázáno najet nebo přejet na
výjezdovou čáru | z boxové uličky, bezprostředně sousedící s tratí. Za takové porušení bude jezdec penalizován
+5s k času závodu,
v případě, že maršál shledá najetí za úmyslné nebo tím ohrozil či omezil jezdce na trati. Při způsobení incidentu bude trest za incident připočten.
Zavinění výjezdu SC
V případě, že bude určen viník výjezdu SC, bude tento jezdec penalizován dvojnásobnou penalizací odpovídající přestupku.
Předjetí je fázi SC
Momentem vyhlášení fáze SC (VSC) je zakázáno předjíždět. Pokud jezdec z jakéhokoli důvodu tuto podmínku poruší, obdrží penalizaci
10s/auto. Výjimkou je předjetí monopostu který právě v ten moment opustil trať všemi koly. Ten musí zůstat na pozici na které se vrátil zpět na trať.
Použití DRS po fázi SC
Technická chyba - penalizace +10s k času závodu.
Limity tratě
Porušení
limitů tratě se má opuštění tratě všemi koly. V
Q1,Q2 - +1s/výjezd k odjetému času,
R - 3 výjezdy bez trestu, 4 a každý další 1s/výjezd
Oťukávání
jedná se o drobné kontakty v souboji, agresivní pokusy o předjíždění, stejně tak nebezpečné bránění pozice. Obě jednání mohou být vyhodnoceny jako nebezpečná jízda, i bez poškození a jezdec bude penalizován -
druhý a každý další kontakt v jednom souboji
+5s. k času závodu.
Za přerušení souboje se má průjezd třemi po sobě jdoucími zatáčkami bez pokusu o předjetí.
Naražení, vystrčení z tratě -
rozsah penalizace od +5 do +40s
BĚŽNÝ INCIDENT | - penalizace
+10s.
VÁŽNÝ INCIDENT | - penalizace
+20s.
TĚŽKÝ INCIDENT | - penalizace
+40s.
Zavření stopy -
rozsah penalizace od +5 do +40s
Neponecháním dostatečného místa na trati soupeři, který je na stejné úrovni. Výsledkem je pak omezení, ohrožení nebo incident se soupeřem. Takové jednání bude penalizováno dle pravidel o
ZAVŘENÍ STOPY
Nebezpečný návrat na trať -
rozsah penalizace od NAPOMENUTÍ do +30s + případné poškození
Vrací-li se jezdec na trať poté co opustil trať všemi koly
(limity tratě), nesmí nikoho ohrozit, omezit ani předjet, jinak se vystavuje
PENALIZACI.
Pouštění o kolo -
rozsah penalizace od NAPOMENUTÍ do +30s
složitá situace na trati kde se potkává z pravidla rychlý a pomalý jezdec. Opatrnost je na nutná na obou stranách. Na straně rychlejšího jezdce je nutnost vyčkat na bezpečné místo k předjetí, tím už z principu není např. zatáčka nebo úsek kde se ideální stopa přenáší z jedné strany tratě na druhou. Mimo takové úseky je pomalejší jezdec povinen uvolnit ideální stopu a zpomalit nebo i úplně zastavit, aby rychlejšího jezdce pustil dopředu. Toto by mělo proběhnout během tří na sebe nenavazujících zatáček od vyvěšení
modrých vlajek nebo po upozornění přes TS nebo chat. Je-li předjížděný jezdec v souboji s jiným jezdcem, musí tento souboj přerušit a bezpečně umožnit předjetí rychlejšího jezdce. V případě incidentu zaviněného rychlejším jezdcem (vynucování přednosti) bude jezdec penalizován bez ohledu na jezdce o kolo zpět. Bude-li zavinění na straně pomalejšího jezdce, bude k běžné penalizaci připočteno
+5s, což je základní penalizace za neumožnění předjetí na nejbližším možném místě. Za pozdní puštění bez kontaktu může být udělena penalizace od
NAPOMENUTÍ až do +30s. s ohledem na dobu blokování a situaci na trati.
Úmyslný incident
v případě úmyslného poškození soupeře nebo i pokus o úmyslné poškození bude jezdec ze závodu
DISKVALIFIKOVÁN. Tato diskvalifikace nezprošťuje jezdce k další penalizaci či trestu.
Alternativní penalizace
Výsledkový servis neumožňuje posun jezdce který je penalizován, ale dokončil poslední v kole. V takovém případě budou jezdci odečteny body až na pozici na kterou by se propadl
PŘEPOČÍTÁNÍM.
V situaci kdy nelze ani částečně uplatnit penalizaci (jezdec závod nedokončil, dokončil poslední v závodě, atd.) bude časová penalizace převedena do následného závodu v podobě a připočtena k výslednému času.